Solidaritat amb les dones sindicalistas de Turquia

35 sindicalistes d’Ankara, Van, Manisa i Ýzmir, poblacions de Turquia van ser detinguts. Entre les persones detingudes, hi ha la secretària de Dones de KEKS (Songül Morsümbül), la secretària de Dones d’Iðitim Sen (EGITIAM-SEN) (Gülçin Ýsbert), l’anterior secretària de Dones d’Iðitim Sen (Elif Akgül) i Yuksel Mutlu (Associació de Drets). Les forces de seguretat i la gendarmeria van cercar  il•legalment i simultàniament amb la  policia a les cases de les companyes, a les oficines dels sindicats, a les escoles (la majoria d’elles són mestres). Els documents confiscats inclouen les llicències per maternitat, sobre violència cap a les dones, assetjament  sexual, el nostre pla d’acció per al 2010 i altres documents de la MMM, que són el treball de 12 anys de feina de les dones en el moviment sindicalista.

Mentre que el KEKS és una de les confederaciones sindicals més importants de Turquia, ja que suposa un fortíssim suport a les polítiques de gènere, mentre que el KEKS és una organització que lluita per crear una Turquia, una Europa i un món democràtics, igualitaris, lliures i pacífics, considerem que l’acció contra aquesta confederación és un atac molt fort en contra de la lluita democràtica dels sindicats i manifestem la nostra solidaritat amb el sindicat KEKS i amb les companyes represaliades.

La Unió Sindical de CCOO del Barcelonès, sol•licita de les autoritats turques el respecte a l’activitat sindical de les companyes, la seva immediata posada en llibertat i la devolució del material confiscat.

Barcelona, 2 de juny de 2009

La Unió Sindical de CCOO del Barcelonès ha dirigit un fax a les autoritats turques següents:
Primer Ministre de Turquia: Recep Tayyip Erdoðan: 00 90 312 417 04 76
President de Turquia: Abdurrahman Gül: 00 90 312 427 13 30