La Unió Sindical de CCOO del Barcelonès denuncia les contínues amenaces que reben els sindicalistas de Colòmbia

La Unió Sindical de CCOO del Barcelonès denuncia les contínues amenaces que reben els sindicalistes de Colòmbia, que arriben en massa ocasions a l’assassinat.

Tal i com recentment denuncien les organitzacions sindicals colombianes (CUT, CGT, etc.) així com les distintes organitzacions colombianes i espanyoles que vetllen pel respecte dels drets humans i laborals a Colòmbia, els assassinats de sindicalistas continuen sota el mandat del president Álvaro Uribe.

En el que duem de 2009, 17 companys i companyes han estat assassinats. D’un total de 2.711 activistes i dirigents sindicalistas assassinats durant l’última dècada, 558 sindicalistas ho han estat sota el govern del president Uribe.

ASDRÚBAL SÁNCHEZ PÉREZ, afiliat a l’Associació Sindical d’Empleats de l’Institut Nacional Penitenciari i Carcelari, ASEINPEC. EDGAR MARTÍNEZ va ser assassinat per presumptes paramilitares el 22 d’abril al municipi de San Pablo Bolívar. EDGAR MARTÍNEZ cap de la Federació Agrominera del Sud de Bolívar FEDEAGROMISBOL. El mestre VÍCTOR FRANCO FRANCO, membre de l’organització sindical EDUCAL, va ser assassinat el 22 d’abril. El professor, MILTON BLANC LEGUIZAMÓN va ser assassinat el 24 d’abril. La dirigent sindical VILMA CARCAMO BLANC, membre de la junta directiva d’ANTHOC MAGANGUÉ, que treballava a la comissió de queixes i reclamacions, va ser assassinada el dissabte 9 de maig. Sindicalistes tots ells recentment assassinats.

Tot això posa seriosament en dubte les nombroses afirmacions de distints membres de l’administració Uribe, ja que estan progressant la situació de violència, els assassinats i l’estigmatización del moviment sindical, i es violen sistemàticament el dret internacional, les recomanacions de l’Organització Internacional del Treball (OIT) i, fonamentalment, el dret a la vida de les persones.
La Unió Sindical de CCOO del Barcelonès rebutja en els termes més enèrgics aquests nous i recents crims i exigeix una vegada més a  les autoritats nacionals que duguin a terme les investigacions necessàries i concloents per trobar-ne els autors materials i intel•lectuals per tal de trencar la ja acostumada cadena d’impunitat que caracteritza els assassinats de sindicalistas.

La Unió Sindical de CCOO del Barcelonès expressa la seva solidaritat amb els treballadors i sindicalistas de Colòmbia, amb la seva legítima mobilització sindical en defensa dels seus drets, de les seves reivindicacions, de la seva voluntat de millora de les condicions de vida i de treball.

Exigim al Govern de Colòmbia, a les empreses colombianes i a les seves empreses contractistes que es prenguin totes les mesures per garantir la vida dels sindicalistes colombians i de les seves famílies; i demanem al Govern d’Espanya que insti al de Colòmbia a una efectiva i activa política de protecció de l’exercici de les llibertats democràtiques en general i sindicals en particular, així com a la persecució dels grups paramilitars que amb la denominació d'”Àguiles Negres”, o d’altres, amenacen i assassinen impunement en aquest país.

Barcelona, 25 de maig de 2009