Dues sentències exemplars condemnen un empresari de la construcció per agredir físicament un sindicalista i obstruir reiteradament unes eleccions sindicals

CCOO va interposar una demanda penal per agressió i un altre davant el jutjat del social per obstrucció a la llibertat sindical

CCOO de Catalunya mostra la seva satisfacció davant dues sentències que donen la raó al sindicat davant les dues demandes interposades per uns fets que fan tenir lloc el mes de setembre de 2008 a l’empresa Grup Dalbyma del sector de la construcció.

La primera sentència del Jutjat social número 33, reconeix la vulneració de la llibertat sindical de CCOO a l’empresa esmentada, amb amenaces, obstrucció i agressió i condemna a l’empresari a abonar 20.000 euros pels danys materials i morals soferts per aquest sindicat.

La segona sentència, del Jutjat d’Instrucció número 4 de Terrassa condemna l’empresari a un any de presó i 1.000 euros d’indemnització per danys físics causats a un sindicalista a qui va provocar lesions que li van ocasionar 10 dies de baixa mèdica.

Tot va passar durant el procés d’eleccions sindicals quan els propietaris de l’empresa Grup Dalbyma, Antonio Orta, Concepción Domínguez i David Orta, van exercir reiterades pressions i amenaces cap els treballadors i van obstruir de manera continuada l’activitat sindical de CCOO, arribant fins i tot a l’agressió física per part de David Orta a un agent electoral d’aquest sindicat, qui va haver de rebre 4 punts de sutura i 10 dies de baixa.

Les votacions es van haver de fer a l’aparcament d’uns grans magatzems davant la impossibilitat de fer-ho a les instal•lacions de l’empresa, amb un clima de forta hostilitat i, fins i tot, amb la presència dels Mossos d’Esquadra. CCOO va impugnar les eleccions sindicals per no haver pogut proclamar els seus candidats ni presentar les seves paperetes de vot, impugnació que va ser estimada i resolta amb un laude del Departament de Treball de la Generalitat que donava la raó a CCOO i anul•lava tot el procés electoral.

Al mes d’octubre de 2008, els empresaris del Grup Dalbyma van abandonar l’activitat empresarial a Barcelona i van deixar 54 treballadors sense carta d’acomiadament, indemnització ni quitança, amb l’única possibilitat d’accedir al Fons de Garantia Salarial. Al mateix temps, aquests empresaris creen a Romania l’empresa Grup Mainco on sembla que continuen actuant amb les mateixes formes de comportament amb els seus treballadors romanesos.

CCOO de Catalunya considera exemplars aquestes sentències ja que posen en valor el nostre estat de dret davant les actituds mafioses i inacceptables d’empresaris sense escrúpols que no accepten les regles de joc del nostre sistema democràtic.