CCOO i UGT de la Guàrdia Urbana de Barcelona insten a no cobrir amb hores extres el servei de la Marató de l’1 de març com a protesta per la insuficiència de plantilla

Els sindicats CCOO i UGT, majoritaris a l’Ajuntament de Barcelona i, també al sector  de la Guàrdia Urbana, davant la paralització per manca d’acord de les negociacions del Conveni col•lectiu, iniciades ja fa 14 mesos, convoquen la Guàrdia Urbana a boicotejar el servei de la cursa MARATÓ del dia 1 de març.

La pretensió és que el servei es cobreixi exclusivament amb personal en servei ordinari (el que li toqui treballar) i demanen que NINGÚ NO FACI HORES EXTRES EN AQUEST SERVEI.

L’Ajuntament de Barcelona té com a base de gestió de la GUB les hores extres (9 milions d’euros al 2009) per pal•liar una plantilla insuficient, que ho és des de fa molts anys i que no ha volgut adequar.

A més, per cobrir serveis multitudinaris (Marató, Cavalcada de Reis, Rua de Carnaval…) l’Ajuntament fa servir alumnes de l’Escola de Policia que encara no han assolit la mínima formació policíaca i que no estan tutoritzats degudament.

Contrasta la gran habilitat de l’Ajuntament per gestionar el personal amb un pragmatisme absolut, amb la ineficàcia de poder arribar a un acord amb els sindicats després de 14 mesos de negociació.