CCOO del Barcelonès felicita l’Ajuntament de Barcelona per assumir finalment la decisió d’unir el ‘Trambaix’ i el ‘Trambesós’ per la Diagonal i en superfície

Les declaracions de l’alcalde Hereu, fetes públiques avui mateix, confirmen les nostres expectatives en relació a la presa d’aquesta decisió, estratègica per assegurar la viabilitat del tramvia a l’àrea metropolitana, la sostenibilitat de la mobilitat pública, i la preeminència del transport públic col•lectiu per sobre del privat.

Volem recordar que aquesta era una demanda llargament reivindicada, que les CCOO del Barcelonès havíem defensat en múltiples ocasions, fins hi tot amb mobilitzacions públiques, com la manifestació celebrada a la Diagonal en ocasió de la setmana de la mobilitat de l’any 2005. Es un bon senyal de salut democràtica que les administracions públiques escoltin les demandes de les organitzacions ciutadanes. A Barcelona això ha estat així i per això felicitem l’Ajuntament i l’alcalde.

Ara només cal marcar terminis. La nostra demanda és que s’iniciïn les obres en aquesta legislatura, per la qual cosa, els estudis de planificació, assegurar el finançament i la recerca del consens ciutadà en relació a l’execució de les obres, són els propers passos a fer.

Igualment, les associacions ciutadanes vinculades a la mobilitat, entre elles CCOO del Barcelonès, tenim opinió sobre el nou disseny de la Diagonal, i esperem per tant ser escoltats i tinguts en compte durant el procés de participació d’una obra de gran envergadura i que definirà de manera molt significativa tot l’esquema de mobilitat pública i privada de la ciutat.

Pensem que aquesta no ha de ser la darrera obra d’extensió del tramvia. El proper pas segurament haurà de ser la prolongació del tramvia a través del passeig de Colom fins a la zona Franca, però tindrem temps per parlar-ne.

Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya
Barcelona, 8 de setembre de 2008