Sindicats de la xarxa de les metròpolis europees, contra la directiva de les 65 hores

Els Sindicats integrants de la xarxa de les ‘quatre metròpolis europees’, formada per les ciutats de Frankfurt (Hessen), Milà (Llombardia), Lyon (Rhône-Alpes) i Barcelona (Catalunya), han signat un comunicat conjunt rebutjant la Directiva Europea del Temps de Treball, i comprometent-se a realitzar tot tipus de accions per combatre aquesta directiva, profundament regressiva pels drets dels treballadors i treballadores.

La xarxa de les quatre metròpolis fa més de quinze anys que existeix, efectua trobades, conferències i anàlisi conjunts cada any, i ja té experiències en accions conjuntes, la darrera d’elles es va produir fa pocs anys, en relació a la lluita sindical europea contra la anomenada ‘Directiva Bolkestein’.

El manifest, que serà presentat a les quatre ciutats, es distribuirà en el si dels Sindicats signants i servirà per emmarcar accions que es desenvolupin contra aquesta directiva en els territoris de les ciutats metropolitanes.

Manifest

La Red de Sindicatos de las cuatro grandes metrópolis europeas de Lyón, Frankfurt, Milán y Barcelona manifiestan su profundo desacuerdo con la reforma de la Directiva del tiempo de trabajo, que permite su extensión hasta las 65 horas semanales.

Constituye una grave agresión al conjunto de trabajadores y trabajadoras europeas, y un retroceso social sin precedentes.

Esta medida es inútil para crear más empleo, es inútil para mejorar la eficiencia y la calidad tanto del empleo como de la productividad, es inútil para mejorar la competitividad del tejido productivo europeo y es frontalmente contraria a la mejora de la calidad de vida de los europeos.

Esta medida retrotrae a Europa a las peores épocas del siglo XIX y sólo puede crear más dualidad social, más explotación sobre los sectores más vulnerables de los trabajadores europeos, más siniestralidad laboral y más enfermedades profesionales.

Los Sindicatos firmantes del presente manifiesto, integrantes de la red sindical de las cuatro metrópolis europeas, rechazan frontalmente esta medida, llaman a sus gobiernos a que demanden su derogación inmediata, llaman a los Partidos Políticos representados en el Parlamento Europeo a su rechazo sin paliativos y se comprometen a su vez a realizar acciones de todo tipo para asegurar la no aprobación de este texto.

Confederation General du Travail, (CGT) Lyón, Deutscher Gewerkschaftbund (DGB) Frankfurt, Confederazione Generale Italiana del Lavoro, (CGIL) Milán, Unione Italiana del Lavoro, (UIL) Milan i Comissions Obreres del Barcelonés, (CCOO) Barcelona.