CCOO s’oposa a la desindustrialització del territori del Barcelonès

CCOO del Barcelonès presenta al·legacions al projecte de modificació del PGM a l’àmbit del Polígon Montsolis, terme municipal de Sant Adrià de Besòs i Barcelona

CCOO del Barcelonès ha presentat el seu document d’al•legacions davant del ‘Consorci del Besòs’, entitat responsable del projecte de renovació urbanística de la zona, que constitueix una de les darreres netament industrials de Sant Adrià, fronterera amb Barcelona i que representa la continuïtat territorial de la zona del ‘Torrent de l’Estadella’, pertanyent aquesta a Barcelona, i també pendent d’un ambiciós pla de renovació urbanística vinculat al desenvolupament de l’estació de l’AVE de La Sagrera i els seus entorns.

Les vint – i tres al•legacions presentades per CCOO es poden classificar en tres grans blocs:

1.- La baixa qualitat de la memòria preceptiva, que es refereix a nombrosos documents tècnics de diferents gabinets que no estan disponibles pel públic, el que dificulta enormement la participació ciutadana amb risc de suposar un incompliment de la Llei.
Igualment, creiem que s’ha prescindit directament de la fase d’informació i comunicació a les entitats de la ciutat de Sant Adrià. CCOO no hem rebut cap notificació, i suposem que no haurem estat discriminats només nosaltres.

2.- Pel que fa a l’anàlisi de les potencialitats i problemes del Polígon, és efectuat sense tenir en compte que entre les principals potencialitats d’aquesta àrea s’hi troba el fet que forma part d’una continuïtat industrial des de la ‘Verneda Industrial – Torrent de l’Estadella’ i el Polígon d’El Bon Pastor’.
CCOO està en total desacord amb l’objectiu del Pla: la superació de la suposada obsolescència de l’àmbit, posant fi a l’activitat industrial tradicional en més del 60% del Polígon.
Per a la resta del Polígon, l’objectiu sembla ser deixar-lo morir d’inanició, ja que no es preveuen inversions i resta aïllat de la zona industrial Verneda ‘ Estadella – Bon Pastor.

3.- Considerem un greu error estratègic l’aposta per una activitat econòmica – industrial exclusivament creativa. La generació de coneixement vinculada amb aquest tipus d’activitat pot resultar extraordinàriament positiva, sempre i quan es mantingui un teixit productiu, modern i eficient, que pugui posar en pràctica en coneixement generat. No sembla ser el cas, per quan tot sembla indicar que l’aposta és per l’extinció de la indústria en l’àrea territorial del Barcelonès.