DRET DE READMISIÓ EN CAS D’ACOMIADAMENT IMPROCEDENT

Fa uns dies era EUiA qui presentava al Congrés una esmena no de llei per fer modificacions en aquest sentit i cambiar el fet que ara són les empreses les que tenen el dret a decidir si el treballador o treballadora és readmés o definitivament acomiadat, malgrat que l’acomiadament sigui dictaminat com a improcedent.
Avui ha estat el secretari d’Acció Sindical de CCOO, Manuel Górriz, qui ha defensat i reivindicat aquest fet. Górriz ha rebutjat també la situació que es produeix des que es va posar en marxa l’acomiadament exprés, que permet a l’empresari extinguir la relació laboral amb el treballador o treballadora sense reconèixer cap causa a canvi del pagament de la indemnització, estalviant-se els tràmits de mediació i els salaris de tramitació.
A la Federació de Catalunya d’Activitats Diverses i gràcies a la bona feina feta pels responsables de la Federació, secretaris generals, responsables dels territoris i comitès d’empresa implicats, ja s’han signat 10 convenis al sector de RSU que ontemplen el dret del treballador o treballadora a ser readmès en cas d’acomiadament improcedent. També cal dir que una de les reivindicacions centrals a la negociació del conveni de Catalunya de neteja d’edificis i locals és la de guanyar aquest dret per als i les treballadores d’aquest sector.
Dit tot això, ens omple d’esperança el fet que entre unes coses i altres s’ha posat a primera línia de la informació i del debat polític aquest fet que des de feia anys era denunciat pel nostre sindicat. Pot ser que aconseguim entre tots que el dret de decidir sigui del que tingui la raó donada per la justícia, si un acomiadament és procedent el dret per a l’empresa i si un acomiadament és improcedent el dret pel treballador o treballadora. Ja sona malament que qui perd la raó a un judici sigui el que tingui el dret a decidir.