Fisioterapeutes

És el personal laboral que fa les funcions següents:
- Fer, tenint en compte el diagnòstic mèdic, la valoració motriu de lusuari per establir-ne el grau dafectació.
- Elaborar els programes de recuperació i adaptació per millorar lautonomia personal, i dur a terme el tractament específic que lalumne requereix
- Informar i assessorar les famílies, si escau, i col·laborar amb altres professionals, serveis i especialistes.
Funcions
Correspon al personal laboral de la categoria professional de fisioterapeuta les funcions següents:
- Fer, tenint en compte el diagnòstic mèdic, la valoració motriu de lusuari per establir-ne el grau dafectació.
- Elaborar els programes de recuperació i adaptació per millorar lautonomia personal, i dur a terme el tractament específic que lalumne requereix
- Informar i assessorar les famílies, si escau, i col·laborar amb altres professionals, serveis i especialistes.
Com a conseqüència de la revisió del marc dintervenció dels fisioterapeutes als centres educatius, cal tenir en compte el següent:
a) En relació amb la valoració motriu, cal que es tinguin en compte les habilitats motrius, capacitats i característiques personals dels alumnes i de lentorn, per establir el grau de funcionament de lalumne.
b) En relació amb la elaboració dels programes, cal establir els programes dactuació per millorar lautonomia personal, la participació i laccés als aprenentatges dels alumnes amb afectació motriu i dur a terme el tractament específic que lalumne requereixi.
c) En relació amb lassessorament a les famílies, cal informar i assessorar les famílies per avançar cap a una atenció integral i multidisciplinària que afavoreixi el desenvolupament dels alumnes i col·laborar amb altres professionals, serveis i especialistes.
Jornada i horari de treball
La jornada ordinària del personal fisioterapeuta és de 37 hores i 30 minuts setmanals, que es distribueix de manera general com segueix:
- 35 hores, que es programen de manera presencial i en horari fix, distribuïdes de manera flexible per adequar-se a les necessitats dels alumnes i possibilitar les activitats ordinàries del lloc de treball. Dins daquest horari es poden programar fins a un màxim de 30 hores setmanals per a latenció directa als alumnes i, si escau, el temps per a desplaçaments entre centres de treball.
- Les 2 hores i 30 minuts restants es dediquen a activitats de formació i a la preparació individual dactivitats que no cal que es portin a terme a la seu de lEAP ni en lhorari fix. A conseqüència de la revisió del marc dintervenció dels fisioterapeutes als centres educatius, latenció directa sentén com latenció que es fa als alumnes i a les famílies als centres educatius.

La borsa de treball de personal d’administració i serveis té com objecte disposar de persones candidates per a cobrir, en règim de contractació laboral temporal, els llocs de treball vacants i substitucions necessaris per a la prestació dels serveis del Departament d’Educació mentre no es produeixi la seva cobertura pels procediments de provisió i selecció definitius establerts. Tota la informació sobre la Borsa de treball de personal d’administració i serveis: aquí
S’ha publicat la Resolució per la qual s’obre la convocatòria extraordinària 11/2019 (borsa oberta) per formar part de la borsa de treball de personal laboral de les categories professionals d’oficial/a de 1a, cuiner/a (D1) i ajudant/a de cuina-netejador/a (D2) en tots els àmbits geogràfics on es troben ubicades les llars d’infants del Departament d’Educació.Termini de presentació de sol·licituds i la documentació justificativa de requisits i mèrits: del 5 d’abril de 2019 i, com a mínim, fins el 24 d’abril de 2019.
La sol·licitud de participació a la borsa de treball s’ha de formalitzar per Internet a través del web de l’aspirant. Finalitzada la tramitació, es pot imprimir el full resum de la sol·licitud, que ja es considera registrada i presentada davant l’Administració.Cal presentar al registre dels serveis territorials del Departament d’Educació o del Consorci d’Educació de Barcelona, demanat com a àrea de gestió, el document imprès que es genera a través de l’aplicació informàtica, on s’especifica la documentació justificativa dels requisits al·legats a la sol·licitud, durant el termini de presentació de sol·licituds.
Projecte educatiu de centre
- Avaluació del centre .pdf
- Convivència i clima escolar .pdf
- Cultura digital del centre .pdf
- Documents de gestió del centre .pdf
- El tractament i l’ús de les llengües al sistema educatiu. El projecte lingüístic .pdf
- Innovació pedagògica .pdf
- Objectius prioritaris del sistema educatiu .pdf
- Participació de la comunitat educativa .pdf
Currículum
- Cicles de formació professional. Curs per a l’accés al grau mitjà i Curs de preparació per a la incorporació als cicles formatius de grau superior .pdf
- Cicles esportius LOGSE i LOE .pdf
- Concreció i desenvolupament del currículum de l’educació infantil i primària .pdf
- Concreció i desenvolupament del currículum del batxillerat .pdf
- Concreció i desenvolupament del currículum competencial i l’orientació educativa a l’ESO .pdf
- Currículum del primer cicle de l’educació infantil .pdf
- Currículum dels ensenyaments d’idiomes .pdf
- Ensenyaments artístics superiors .pdf
- Ensenyament de la religió .pdf
- Ensenyaments de dansa de grau professional .pdf
- Ensenyaments de les escoles de música i de dansa autoritzades .pdf
- Ensenyaments de música de grau professional .pdf
- Ensenyaments en els centres de formació d’adults .pdf
- Ensenyaments professionals d’arts plàstiques i disseny: aspectes curriculars .pdf
- Formació professional en alternança (dual i simple).pdf
- Itineraris formatius específics: desenvolupament i aplicació .pdf
- L’educació bàsica als centres d’educació especial .pdf
- Programacions i recursos didàctics .pdf
- Programes de formació i inserció:desenvolupament i aplicació .pdf
- Servei d’assessorament i servei de reconeixement acadèmic dels aprenentatges a la formació professional .pdf
- Simultaneïtat d’estudis d’ESO o de batxillerat amb estudis de música .pdf
- Simultaneïtat d’estudis d’ESO o de batxillerat amb estudis de dansa .pdf
- Títols propis: CFGM d’Animació en Circ, CFGS en Arts del Circ, CFGS en Tècniques d’Actuació Teatral i CFGS en Tècniques de Direcció Coral .pdf
Organització del centre
- Directrius per a l’organització i la gestió dels serveis educatius .pdf
- Organització de les llars d’infants .pdf
- Organització del temps escolar.pdf
- Òrgans unipersonals de direcció i de coordinació .pdf
- Personal d’administració i serveis i professional d’atenció educativa .pdf
- Personal docent .pdf
- Zones escolars rurals i escoles rurals que no formen part de cap ZER .pdf