Òrgans de direcció

Secretària general

@tesperabe

Biografia personal

Vaig néixer a Badalona l’any 1968, la meva mare era asturiana i el meu pare català, delegat de CCOO a la Mercedes Benz.

Mestra d’escola pública, Educadora Social i veïna de Nou Barris a Barcelona.

Afiliada a CCOO des de 1992 i delegada de la Federació d’Educació des del 2013. Durant uns anys he estat presidenta de la Junta del Personal Docent del Consorci. Responsable de Polítiques Educatives a la federació d’educació del 2017 al 2021. Membre del Consell Escolar de Catalunya des del 2017.

Cofundadora de l’Associació d’Agents Educatius de Zona Nord, 033educa, des del 2006 i Vocal de l’AMPA de l’Institut Sant Andreu des de 2009.

Apassionada per la literatura, la cuina, la costura, el cinema, el mar i especialment per Nou Barris i per l’educació.

Mirnaya Chabas

Mirnaya Chabás Segura

Àrea de Dona, Assessorament i Salut laboral

@mchabas1

Biografia personal

Vaig néixer a Barcelona el 1969 i tinc dos fills i una filla. He exercit la docència des dels 16 anys, primer fent classes particulars, després com a professora a acadèmies de Selectivitat i finalment com a professora de Biologia a diferents centres de formació de persones adultes i instituts de secundària.

Vaig començar la meva activitat política al cap de 20 anys participant en les joventuts d’Iniciativa per Catalunya, especialment en l’àmbit de la Dona. Em vaig afiliar a CCOO el 1996 i em van alliberar del 2003 al 2009 per fer acció sindical als centres educatius concertats i després al lleure educatiu i sociocultural on vam començar a organitzar el sector i a negociar el seu primer conveni.

El 2016 vaig tornar a ser delegada per fer acció sindical als centres educatius públics i el 2019 com a responsable del personal docent de la pública no universitària.

Jaume Zamorano

Àrea d’Organització

@jzt78

Biografia personal

Nascut a Sabadell la matinada de Sant Jordi del 78. Afortunat de fer la primària a l’escola pública St. Gregori de Sabadell, vaig transitar per diferents instituts públics i privats de la ciutat fins a acabar el COU sent una manera de captar la situació de l’educació local i “les cafeteries” dels voltants i gràcies al meu interès sociològic, gran coneixedor de l’oci nocturn (sempre amb l’objectiu d’aconseguir estudiar el comportament de l’ésser humà en diferents entorns).

Vaig començar a treballar a 18 anys com a zelador a l’Aliança de Sabadell per passar a cuidar gent gran a les nits a diferents hospitals i mosso de magatzem d’un gran centre comercial.

Un cop acabat el COU i quan m’anava a declarar insubmís al servei militar van declarar-me inútil. Inicio la carrera de Relacions laborals a la UAB i la de soci preferent del bar de la plaça cívica. El febrer del 2002 deixo la carrera i al setembre inicio la de Magisteri d’Educació Física que, per motius laborals em veig obligat a aparcar.

En paral·lel, i havent jugat tota la vida a bàsquet, amb 16 anys vaig començar a entrenar equips de formació i amb 20 a coordinar diferents clubs. L’any 2003 m’incorporo primer a les categories inferiors del FC Barcelona i després al Pamesa València com a responsable del departament de detecció de talents. El 2007 entro a treballar a una empresa de representació de jugadors de bàsquet i futbol, reprenc la carrera de Magisteri d’Educació Física que acabo 2 anys més tard. Assumeixo tasques de direcció esportiva a la secció de bàsquet del C. N. Sabadell des del 2006 fins al 2012 quan acabo coordinant el Club Joventut les Corts.

El 2009 començo a treballar a diferents escoles concertades i acabo com a mestre del col·legi Jesús Salvador de Sabadell. En 2015 m’incorporo com a permanent sindical a la Federació d’Educació i el febrer del 2017 assumeixo la secretaria general del sindicat intercomarcal del Vallès Occidental i la Catalunya Central.

Comparteixo la meva vida amb dues dones meravelloses, una d’elles fent-se a poc a poc

Celeste Attias

Àrea de Plans d’Igualtat

@CcooCeleste

Biografia personal

Nascuda a Barcelona l’any 1978, filla de pares argentins. Treballadora des dels 16 anys, passant per l’hostaleria, el comerç, la banca i l’atenció al client fins que vaig descobrir per casualitat la meva vocació per la docència impartint un curs de formació ocupacional sobre recerca de treball i emprenedoria. A partir d’aquí vaig passar per diversos contractes vinculats amb la formació fins que l’any 2007, vaig començar a treballar com a professora de Formació Professional.

Diplomada en Relacions Laborals i Llicenciada en Ciències del Treball, aquesta formació em va apropar al món sindical i a enfortir aquest sentiment de voler millorar les condicions de treball i de vida de la classe obrera. Delegada de CCOO al meu centre, i des del 2016 a jornada completa a la Federació d’Educació, en aquests últims anys treballant i aprenent com a responsable de la Dona i acció sindical de sectors privats.

Eduard Nunez

Eduardo Núñez

Negociació Col·lectiva i Acció Sindical

@nunez_edu

Biografia personal

Vaig néixer a Terrassa, l’abril de 1975. Treballant com a cambrer, cuiner i repartidor de pizzes, vaig estudiar secundària i finalitzar la llicenciatura de matemàtiques a la UAB el 1999.

Des del 2001 treballo a la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC) com a Tècnic Informàtic. El 2003, sent temporal, vaig ser escollit delegat del comitè d’empresa del Personal d’Administració i Serveis Laboral (PASL). Des d’aleshores em formo sindicalment de la mà dels sindicalistes anònims que, dia rere dia, fan la història de les comissions obreres als centres de treball. A partir de 2005 estudio filosofia a la UB doctorant-me amb una tesi sobre els fonaments del dret i El Capital de Marx.

Amb la crisi, i les retallades iniciades el 2012, aprofundeixo el meu compromís sindical i, aquest mateix any, formo part de la negociació del 6è conveni del PASL de les universitats públiques catalanes. El 2017 vaig assumir la responsabilitat de Política Universitària a la Federació d’Educació i ho compatibilitzava amb la responsabilitat de la secció sindical de la UPC. Des de 2021, he assumit els temes de Negociació Col·lectiva de la Federació d’Educació.

Juanjo Bravo

Àrea de Comunicació i Premsa

@ccoojuanjo

Biografia personal

Gallec, del 1968. M’he criat entre Nou Barris i la UAB i ara visc a la R4. Rojo-separatista; ara preparant oposicions per bolivariano.

Multivinculat a la UAB (llicenciat en dret, treballador de consergeria, 12 anys a primera línia sindical, 18 al Claustre…). A CCOO des del 1989; m’hi trobo molt a gust perquè soc més d’Espàrtac que de Prometeu.

Mireia Dominguez

Mireia Domínguez Gáñez

Àrea de sectors vulnerables

@MireiaCCOO

Biografia personal

Mireia Domínguez Gáñez, vaig néixer a Barcelona un 4 d’abril de 1977. Vaig viure a l’Hospitalet de Llobregat fins als 23 anys, en què en vaig traslladar a Sant Vicenç dels Horts. Vaig cursar Auxiliar d’infermeria i un grau superior d’educadora.

El meu primer treball va ser en assistència domiciliària en persones de la tercera edat, i ho vaig deixar per anar a una Escola Bressol. Després d’un any treballant en una petita escola bressol amb diversos contractes temporals en condicions laborals precàries, el 1997 entro a formar part de la plantilla d’un Centre Ocupacional amb persones amb diversitat funcional com Educadora.

És en aquesta empresa on entro en contacte amb CCOO, afiliant-me al sindicat i on començo a formar-me com a sindicalista i soc escollida com a delegada sindical. El 2007 a la Federació d’Educació de CCOO se m’encarrega la tasca de coordinar les escoles bressol de gestió privada. Al XII Congrés de la Federació d’Educació se m’encarrega desenvolupar les funcions d’assessorament, inspecció i TLC.

Yolanda Perez

Yolanda Pérez

Àrea de Sostenibilitat, Solidaritat i 0-3

@Yolandaccoo

Biografia personal

Vaig néixer l’any 1976, filla d’immigrants gallecs. Vaig viure la meva infància i joventut a L’Hospitalet de Llobregat on vaig cursar els estudis d’FP de Jardí d’Infància.

Vaig iniciar la meva vida laboral molt jove en “guarderies” privades. L’any 1998, quan ja cursava estudis de Magisteri, vaig començar a treballar de forma parcial a les llars d’infants del departament fins que vaig finalitzar la carrera. L’any 2009, vaig aconseguir la plaça que ara ocupo a una Llar d’infants de Badalona.

Fidel defensora de l’Etapa 0-3 em vaig afiliar el 2006 tot i que sempre he estat en contacte amb el sindicat, ja que, el meu pare era sindicalista de CCOO de la SEAT.

Vaig començar a ser delegada parcial del Personal Laboral del Departament el desembre de 2016. El març del 2017 vaig entrar a formar part de l’executiva triada al Congrés de la Federació portant la secretaria de Formació, el setembre de 2019 amb la pèrdua d’hores sindicals vaig deixar la secretaria de Formació i vaig ocupar el càrrec de responsable de Pau i Solidaritat de la Federació d’educació que ara mateix compagino amb l’acció sindical i la feina a la llar d’infants.

Comitè federal

• Teresa Esperabée