editorial
Dediquem l’editorial “al combat per la igualtat”. Aquesta lluita esdevé un repte prioritari del sindicat perquè observem que la riquesa creada pel treball es reparteix de manera injusta, hi ha importants taxes de creixement econòmic i augmenten els guanys del capital però no milloren ni la qualitat de l’ocupació ni la de vida d’amplis sectors de la població.

dossier: desigualtats
Sovint, es pensa que les desigualtats s’han incrementat per la crisi i que quan en sortim es reduiran. Aquesta imatge és falsa. Les desigualtats van créixer abans de la crisi es van accelerar durant la crisi i no s’estan reduint en la represa. En el dossier, estudiem les desigualtats des de múltiples perspectives i analitzem el paper de les polítiques públiques en la seva reducció.

indicadors interactius de
CCOO de Catalunya

El sindicat publica en línia una sèrie d’indicadors d’interès econòmic i social. En aquest número presentem dades actualitzades de l’Índex de Gini, de l’Índex S80/S20 i de la taxa AROPE. Aquests permeten analitzar la desigualtat dels ingressos i el risc de pobresa o exclusió social.

nota de conjuntura econòmica
L’economia catalana mostra ja símptomes de moderació en el seu creixement, tal com passa amb les economies espanyola i europea. Els mateixos factors externs que han estat favorables per impulsar el creixement són els que expliquen aquest alentiment. En tot cas, les dades socials segueixen mostrant una situació negativa en pobresa i desigualtat, tant a nivell general com en les bretxes de gènere en el treball i generacional.

sostenibilitat
Estrenem una nova secció fixa. No es pot abordar cap debat ni social ni econòmic sense aquesta perspectiva, que, tot i ser transversal, volem fer present en el nostre Butlletí. Comencem amb un article del secretari de Política Sectorial i Sostenibilitat de CCOO de Catalunya, Carlos del Barrio, sobre un dels debats amb més gruix i presència hores d’ara, com és el de la transició energètica.

treballs de postgrau
La Fundació Cipriano García de CCOO de Catalunya ha organitzat conjuntament amb la Fundació Nous Horitzons i la Universitat Autònoma de Barcelona un postgrau sobre Idees i Experiències Polítiques Transformadores del qual us presentem una selecció dels treballs finals.

Seminari Salvador Seguí
El Seminari Salvador Seguí és un àmbit que aporta reflexió i proposta a CCOO de Catalunya sobre el sindicalisme de classe i nacional en un sentit ampli. Els Papers del Seminari estan oberts a debat i en aquesta secció exposem els més rellevants.

Privacitat i protecció de dades
Les teves dades formen part d’un fitxer del qual és titular CCOO de Catalunya. La finalitat d’aquest fitxer és mantenir-te informat de les activitats de CCOO de Catalunya que poden ser del teu interès. D’acord amb la posada en marxa del nou RGPD i de la Llei orgànica 3/2018, a l’adreça electrònica dpd@ccoo.cat, pots enviar‑nos totes les teves observacions, dubtes i suggeriments. També t’informem que pots exercir els teus drets d’accés, rectificació, supressió i oposició adreçant-te a la Delegació de Protecció de Dades de CCOO de Catalunya, Via Laietana, 16, 08003, Barcelona. I per consultar tota la informació relacionada hem posat en marxa la web https://rgpd.ccoo.cat, on també podrem interactuar sobre aquest tema.

El Butlletí Treball, Economia i Societat està editat per CCOO de Catalunya.
Director: Joan Carles Gallego i Herrera.
Comitè del Butlletí: Joan Carles Gallego i Herrera, Ricard Bellera, Carlos de Barrio, Dolors Llobet, Llorenç Serrano.
Consell de redacció d’aquest número: Llorenç Serrano, Ricard Bellera, Toni Mora, Salvador Clarós, David Monsergas.
Participen a més en aquest número: Alfons Labrador, Neus Moreno, Carles Garcia Maestre.
Edició: Miquel de Toro.
Altes o baixes al Butlletí, modificació de dades o suggeriments: ceres@ccoo.cat