Via Laietana, 16. 7a planta
 contrast
Idiomes

Notícies

27a Escola d'Estiu de CCOO de Catalunya: “Noves formes de treball i precarietat laboral. Resposta sindical”

Tractarà el tema dels canvis tecnològics que s'estan produint en la nostra societat, i com aquests afecten les formes de treball i de relacionar-nos, però també com això afecta les condicions laborals i la forma d'abordar aquests canvis des de la vessant sindical.

El futur del treball. Utopia o distòpia. XIV Jornades de la UPEC

Diverses veus expertes debatran sobre drets laborals, treball i repartiment de la riquesa, la precarització o les barreres generacionals. L'obertura de les jornades estarà a càrrec dels secretaris generals de CCOO i UGT a Catalunya, Javier Pacheco i Camil Ros, l'alcaldessa de Barcelona, Ada Colau, i Oriol Lladó, en representació de la Diputació de Barcelona. Els seguirà la conferència inaugural entre els periodistes John Carlin i Laura Rosel. La conferència de cloenda anirà a càrrec de l'assessor en comunicació Antoni Gutiérrez-Rubí.

Presentació dels treballs dels estudiants de la 1a edició del postgrau en Idees i Experiències Polítiques Transformadores

Aquest postgrau, que imparteix la UAB amb la Fundació Cipriano Garcia i la Fundació Nous Horitzons, adreçat als alumnes universitaris, amb titulació acadèmica, i a persones sense la titulació requerida, vinculades a l'associacionisme polític i social, forma part de l'itinerari formatiu que tenim a CCOO per a persones afiliades i compromeses en diferents òrgans de participació sindical i, a la vegada, oferim l'oportunitat de poder fer-la a aquelles persones afiliades per la seva formació personal.

Es convoca la novena edició del Premi Aurora Gómez, a la lluita feminista en l'àmbit laboral

La Fundació Cipriano García convoca el Premi Aurora Gómez a la lluita feminista en l'àmbit laboral, en la novena edició del 2018.

La Fundació Cipriano García - CCOO de Catalunya convoca la 5a edició del Premi Ángel Rozas, a la recerca en ciències socials per a investigadors i investigadores novells. Aquest premi, de caràcter biennal, consisteix en la publicació i la distribució del treball guanyador. El termini d'admissió d'originals finalitza el 28 de setembre del 2018, a les 17 hores.

Jornada de portes obertes: Dia Internacional dels Arxius

Demostracions guiades sobre els instruments de consulta de l'Arxiu Històric de CCOO de Catalunya, el dia 8 de juny , amb motiu del Dia Internacional dels Arxius.

La Federació d'Educació de CCOO de Catalunya fa 40 anys

El pròxim mes de juny farà 40 anys que la Federació d'Educació de CCOO va realitzar el seu 1er Congrés a Barcelona; per commemorar-ho el darrer Congrés de la FECCOO (12è) va aprovar realitzar un seguit d'activitats que recordés la nostra història, però amb voluntat de fer propostes de futur.

CCOOMICS 2018 Presentació de Vinyetes Joves

El proper dijous 24 de maig tindrà lloc la presentació de 'CCOOMICS 2018: Vinyetes Joves', amb historietes sobre memòria i futur i sobre gènere i jovent realitzades per alumnes de les escoles d'Art i Disseny La Industrial, Llotja, Massana, Pau Gargallo, Serra i Abella i de l'Escola del Treball.

Exposició: 'El Manifest comunista. Un fantasma recorre Europa'

En la commemoració del bicentenari del naixement de Karl Marx, l'exposició "El Manifest comunista. Un fantasma recorre Europa" de J.F. Mota s'inaugura al CRAI Biblioteca de Filosofia, Geografia i Història de la UB, el 22 de maig i romandrà oberta al públic fins al 17 de juny.

Conferència sobre el Pensament de Marx a carrèc de Michael R Krätke

Amb motiu del Bicentenari del naixement de Karl Marx (1818-2018), La Universitat Autònoma de Barcelona i la Universitat de Barcelona organitza dues conferències sobre el pensament de Marx, a càrrec de Michael R. Krätke, professor de Política Econòmica a la Universitat de Lancaster (Regne Unit)

Lliurament dels premis de poesia Miquel Martí i Pol i José M. Valverde de CCOO de Catalunya

CCOO de Catalunya ha dut a terme l'acte de lliurament dels seus premis de poesia, el 29è Premi de Poesia Miquel Martí i Pol, en llengua catalana, i el 22è Premi de Poesia José M. Valverde, en llengua castellana

Seminari “Gregorio López Raimundo i el PSUC”

El Seminari Permanent d'Història del PSUC amb la col·laboració del MUHBA organitza un seminari sota el títol “Gregorio López Raimundo i el PSUC” que tindrà lloc al MUHBA, (plaça del Rei, s/n.), Sala de Martí l'Humà, el dilluns 11 de juny de 2018, a les 16.30 h. Entrada gratuïta. Es recomana reserva prèvia.

Exposició de fotografies de Mar C. Llop: "Construccions identitàries"

En el marc del Maig de la Cultura i el Treball i amb motiu de la celebració, el dia 17 de maig, del Dia Mundial contra la LGTBIfòbia, l'àmbit de CCOO presenta l'exposició de fotografies de Mar C. Llop, "Construccions identitàries".

Presentació pública del Seminari Salvador Seguí

A l'acte tindrà lloc la presentació del document “Una proposta per a la democràcia, la convivència i la cohesió social”, a càrrec d'Alfons Labrador, coordinador del Seminari Salvador Seguí

Lliurament del 29è Premi de Poesia Martí i Pol i del 22º Premio de Poesia José M. Valverde

El proper 12 de maig, a les 12 h, tindrà lloc el lliurament del 29è Premi de Poesia Martí i Pol i del 22º Premio de Poesía José M. Valverde, en el decurs d'una Jam Poètica, a la plaça de Víctor Balaguer de Barcelona.

Presentació del llibre El oficio de resistir. Miradas de la izquierda en Andalucía durante los años sesenta

Aquest assaig descriu i analitza les activitats intel·lectuals, sindicals i universitàries que es van desenvolupar a la dècada dels seixanta a Andalusia, així com el paper que la immigració andalusa i d'altres regions va tenir en la lluita política i sindical de Catalunya

'El Jove Karl Marx': cinema i debat

En el bicentenari del naixement de Karl Marx i en el marc del Maig de la cultura i el treball, el proper dissabte 5 de maig, a les 10.30,es dedicarà al Born (Sala Moragues, pl. Comercial, 12 de Barcelona) una sessió matinal a recordar l'efemèride amb la pel·lícula 'El Jove Karl Marx', en que el director haitià Raoul Peck recrea la seva joventut.

Exposició: El Manifest comunista. Un fantasma recorre Europa

En el marc del Maig de la Cultura i el Treball 2018, el dijous, 3 de maig, a les 18 hores, tindrà lloc la inauguració de l'exposició El Manifest comunista. Un fantasma recorre Europa, que romandrà oberta al públic fins al 15 de maig

Maig de la Cultura i el Treball 2018

En el marc del Maig de la Cultura i el Treball 2018, CCOO de Catalunya ha organitzat una sèrie d'activitats culturals que tindran lloc fins al 30 de maig,

Presentació del llibre 'Vides truncades. Repressió, víctimes i impunitat a Catalunya (1964-1980)', de David Ballester Muñoz

L'acte tindrà lloc el proper 18 d'abril, a les 19 h, al Museu d'Història de Catalunya, plaça de Pau Vila 3, de Barcelona.

Exposició - diàleg: “Que no s'apagui la llum d'Elna”

El proper dimarts 17 d'abril, a les 18 h, tindrà lloc al vestíbul de la seu de CCOO de Catalunya (Via Laietana, 16), la inauguració de l'exposició “Que no s'apagui la llum d'Elna”. A continuació, a l'Espai Assemblea (Via Laietana, 16), s'iniciarà un diàleg en el qual intervindran Nicolàs García (ex alcalde d'Elna i promotor del memorial) i Michela Albarello (Secretària d'Internacional i Cooperació).

Debats sobre treball i capitalisme

Els dies 16 i 24 d'abril tindran lloc unes jornades de debat sobre treball i capitalisme organitzades per la Diplomatura de Postgrau en Idees i Experiències Polítiques Transformadores de la UAB, la Fundació Cipriano Garcia i la Fundació Nous Horitzons

Presentació del llibre "Verdugos impunes. El franquismo y la violación sistémica de los derechos humanos"

Presentació del llibre Verdugos impunes. El franquismo y la violación sistémica de los derechos humanos, de José Babiano, Gutmaro Gómez, Antonio Míguez, i Javier Tébar. L'acte tindrà lloc el 13 d'abril, a les 19 h, a la Llibreria La Central del Raval, carrer Elisabets, 6, Barcelona

Les esquerres al sud d'Europa. 1968 -1982. Debat + cinefòrum

El 19 d'abril tindrà lloc una taula rodona, prenent com a punt de partida el llibre: En el laberinto. Las izquierdas del sur de Europa (1968-1982). El programa tancarà amb la projecció del documental "Spagna '68", d'Helena Lumbreras. L'acte es celebrarà a partir de les 18 h., a l'Aula Ramon i Cajal de l'edifici històric de la Universitat de Barcelona, Gran Via de les Corts Catalanes, 585.

Itinerari: Llegats de l'esclavitud i l'abolicionisme a Barcelona

La Fundació Cipriano García i l'Observatori Europeu de Memories (EUROM) han organitzat un itinerari per remirar i conèixer alguns dels espais de Barcelona relacionats amb l'esclavisme derivat del tràfic transatlàntic i la seva abolició.

Homenatge a Isabel Vicente, dona treballadora i lluitadora antifranquista

L'acte tindrà lloc, el 12 d'abril a les 17.30 h.m a l'Escola Univers, en el marc de la inauguració d'un passatge en el seu honor, amb la participació de la seva amiga i companya de lluita Maria Salvo i de dones de la plataforma pel Futur Monument de la Presó de les Corts, de la que formem part la Fundació Cipriano García

Exposició: El Congrés de Cultura Catalana. El paper de la classe treballadora en la lluita per les llibertats nacionals

Del 9 al 24 d'abril, podeu veure l'exposició: El Congrés de Cultura Catalana. El paper de la classe treballadora en la lluita per les llibertats nacionals a la seu de CCOO de Cornellà de LLobregat

Ajornada la presentació pública del Seminari Salvador Seguí

Davant l'actualitat política d'avui dijous 22 de març, queda ajornada la presentació pública del Seminari Salvador Seguí que havia de celebrar-se aquesta tarda, a les 18 hores, a la seu de CCOO de Catalunya a Barcelona. Disculpeu les molèsties.

Debats sobre feminisme

Dues conferències-debat sobre feminisme, organitzades per la Diplomatura de Postgrau en Idees i Experiències Polítiques Transformadores, la Fundació Cipriano García i la Fundació Nous Horitzons. Donen suport a aquests dos actes, Dones amb Iniciativa, Secretaria de les Dones de CC.OO. i Ateneu de Memòria Popular

Presentació del llibre: Clase antes que nación.

Dimecres, 21 de març de 2018, a les 19 h., a l'Speakers' Corner. Espai l'Assemblea, a la seu de CCOO de Catalunya (Via Laietana, 16, soterrani, Barcelona), tindrà lloc la presentació del llibre, editat per José Luis Oyón: Clase antes que nación. Trabajadores, movimiento obrero y cuestión nacional en la Barcelona metropolitana, 1840-2017,

Dilluns 19 de març a les 18.30 h, a l'Àgora del Museu de les Aigües, ctra. de Sant Boi, 4-6, Cornellà de Llobregat. tindrà lloc la conferència - debat, organitzada per la Fundació Cipriano García - CCOO de Catalunya sota el títol: El Congrés de Cultura Catalana: el paper de la classe treballadora en la lluita per les llibertats nacionals, a càrrec d'Ignasi Riera, escriptor i periodista.

8 de març Dia Internacional de les Dones o Dia de la Dona Treballadora

Dijous 8 de març tindrà lloc un acte unitari de la diada, organitzat per la Taula de Dones de les Corts, amb un recorregut reivindicatiu feminista pel barri.

Commemoració del 95è aniversari de l'assassinat de Salvador Seguí, el Noi del Sucre

CCOO de Catalunya ret homenatge a Salvador Seguí, el Noi del Sucre, per la seva aportació al sindicalisme de classe i nacional, amb motiu del 95è aniversari de la seva mort, el 10 de març del 1923. Dilluns, 12 de març, a les 9.00 h tindrà lloc l'ofrena floral a l'antic carrer de la Cadena, actualment rambla del Raval. Dijous, 22 de març, a les 18.00 h, a la seu de CCOO de Catalunya, sala 42, Via Laietana 16, de Barcelona, conferència: "Salvador Seguí i el desenvolupament del sindicalisme de classe a Catalunya".

CCOO de Catalunya convoca els seus premis de poesia 2018

CCOO de Catalunya convoca els seus premis de poesia 2018.

2018: Centenari del naixement de Marcelino Camacho

Enguany se celebra el centenari del naixement de Marcelino Camacho. CCOO de Catalunya va realitzar un homenatge el passat dimecres 7 de febrer de 2018.

Entrevista a Juanma Garcia

La revista “La Corbella. Revista d'estudis literaris del Camp de Tarragona” ha publicat una entrevista a Juanma Garcia, arxiver de l'Arxiu Històric de CCOO de Catalunya

Ha sortit el número 10 de 'Segle XX, revista catalana d'història'

S'ha publicat el número 10 de Segle XX, revista catalana d'història.

Presentació del llibre 'Els cristians i el moviment obrer. L'experiència catalana durant el franquisme'

Dimarts, 30 de gener de 2018, a les 18 h, a l'Speakers' Corner-Espai l'Assemblea, a la seu nacional de CCOO de Catalunya (Via Laietana, 16, soterrani, Barcelona), tindrà lloc la presentació del llibre Els cristians I el moviment obrer. L'experiència catalana durant el franquisme, d'Emili Ferrando.

Totes les conferències de l'Speakers' Corner

Sessions dels anys 2014 i 2015.

MAIG
SEP

Seu nacional de CCOO de Catalunya, Via Laietana, 16
ABR.
SEP
2018

Premi Aurora Gómez a la lluita feminista en l'àmbit laboral 2018.

Seu central de CCOO de Catalunya, Via Laietana 16
JUNY
JUN

27a Escola d'Estiu de CCOO de Catalunya

Neàpolis. Rambla Exposició, 69
Vilanova i la Geltrú
JUNY
2018

Presentació dels treballs els estudiats de la 1a edició del Postgrau en Idees i Experiències Polítiques Transformadores

Espai l'Assemblea - Via Laietana, 16 Soterrani

Pren-ne nota!

icona document Cine fòrum: 'Generació Pegaso'
icona document “1968: l'any que va sacsejar el món. El 68, fenomen global”
icona document La memòria i els llocs de la transmissió. Una perspectiva de gènere
icona document Taula rodona: "Precarietats"
icona document Ja ha sortit el núm. 11 de 'Pasos a la izquierda'
icona document Conferència: “Catalanisme i revolució burgesa, 50 anys després”
icona document Presentació del llibre: 'Les mans del PSUC. Militància'
icona document CICLE “MONTSERRAT ROIG”
icona document Mirar La Model, mirar la societat
icona document Dia Internacional en Commemoració de les Víctimes de l'Holocaust 2018
icona document Presentació del llibre 'Y el mundo cambió de base. Una mirada histórica a la revolución rusa'
icona document Amical Ravensbruck
icona document Jornades d'estudi: "La Revolució Russa i l'Estat"
icona document Les administracions públiques davant l'economia digital
icona document Acte d'homenatge a la memòria d'Antonio Ruiz Villalba
icona document 1917-2017: la revolució que va trasbalsar el món
icona document Pacte nacional per a la indústria
icona document XV Congrés d'Història de Barcelona: Història de la premsa diària de Barcelona
icona document L'actualitat del passat. Curs d'introducció als estudis de memòria
icona document VI Congrés Internacional d'Història i Cinema: Imatges de les Revolucions de 1968
icona document Programa d'activitats de la Federació de Pensionistes i Jubilats
icona document Exposició de caricatures i vinyetes de premsa de l'exili republicà a Mèxic
icona document Homenatge a Joan Peiró al districte de Sants-Montjuïc
icona document 2017 AMESDE ALS CURSOS D'ESTIU DE LA UMC
icona document Presentació del llibre: 'Conduint per l'esquerra', de Josep M. Folch i Torres
icona document Jornades Internacionals sobre la Guerra Civil Espanyola
icona document Manifestació obrera a Terrassa
icona document Homenatge a Francesc Casares
icona document Documental: 'El cinturón rojo'
icona document Taula rodona sobre la repressió franquista i el moviment obrer a la Maquinista
icona document Jornada Arxius, Drets Humans i Transparència
icona document Jornada Genocidis del Segle XX
icona document Santuaris de l'antifranquisme
icona document Professors d'Història plantegen que els acudits sobre Carrero Blanco són part de la "memòria popular"
icona document “Pasos a la izquierda” num. 7
icona document Commemoració de l'exili republicà a La Jonquera
icona document Inauguració de la instal·lació: Je vous offre les oiseaux - Us ofereixo els ocells
icona document “IAIA Memòria Històrica”, de i amb Alba Valldaura.
icona document En moviment(s). Dones de Barcelona. 40 anys i més... 1976-2016
icona document La Barcelona franquista. Nou número de la revista 'Carrer' de la FAVB
icona document Cicle al Born: "Evocacions de la ruïna: Accions i narracions ètiques"
icona document "A voz ahogada", un homenatge a Miguel Hernández
icona document La nit dels vidres trencats
icona document Inauguració de l'exposició "Franco, Victòria, República. Impunitat i espai urbà"
icona document Les veus de les dones: Guerra Civil, franquisme i transició
icona document 9a Cursa i caminada Lluís Companys
icona document 80 anys de la guerra i la revolució a Barcelona
icona document 80 anys de la Guerra Civil. Conferència i debat
icona document 80 anys de la Guerra Civil. Concert al Palau de la Música
icona document 'Pasos a la Izquierda' núm. 5
icona document 2016 AMESDE ALS CURSOS D'ESTIU DE UCM
icona document Obriu fronteres, volem acollir!
icona document Jornada 'Històries de cine. Conquestes sindicals i drets LGTBI'
icona document Debat sobre el paper dels mitjans de comunicació públics
icona document Cultura clandestina. Los intelectuales del PSUC bajo el franquismo. De Giaime Pala
icona document "Pòsits del negre", exposició de Pere Díez Gil
icona document Almudena Grandes, a Badalona
icona document 'Pasos a la Izquierda'
icona document L'us de la guerra 80 anys després
icona document Les dones i els valors republicans, article de Rosa Sans directora de la Fundació Cipriano García
icona document Teatre: 'A voz ahogada', un homenatge a Miguel Hernández
icona document Jornada a La Maquinista: 'La legislació laboral en el nou marc polític'
icona document Documental: 'Santuaris de l'antifranquisme. Religiosos catalans que van lluitar contra la dictadura'
icona document Segon Congrés d'Història del PSUC. Modificació de dates
icona document Presentació de la novel·la d'Isabel Medina 'Olympe de Gouges. La libertad por bandera'
icona document Segon Congrés d'Història del PSUC
icona document Xerrada: 'Un monument a les dones de la Presó de les Corts'
icona document 'L'herència de l'esclavatge a Barcelona: monuments i espai públic'
icona document Conferència: 'Treballs sobre la memòria: el Memorial de l'Abolició de l'Esclavatge a Nantes'
icona document Taula rodona: 'Espai públic, gènere i memòria'
icona document Presentació del llibre: 'Franquistas contra franquistas'
icona document 20 anys del Museu d'Història de Catalunya
icona document Cicle de debats: ‘La República catalana i l'ideal federal'
icona document Exposició al MHIC: "8de38: l'arquitectura industrial de la Seat"
icona document Jornada sobre “La sostenibilitat i el medi ambient en el transport a Barcelona”
icona document "La debilidad de las lecciones de la historia: de nuevo, los refugiados"
icona document 'Els internats de la por'
icona document Presentació del manifest Pacto por una justícia de todos y todas. Bases para un cambió democrático
icona document Sota les cunetes, justícia! al Barnasants
icona document "Samudaripen. Els Gitanos, un holocaust oblidat"
icona document Fundació La Maquinista - Macosa: Catalunya i Espanya després del 20D
icona document Nova revista digital: 'Pasos a la izquierda'
icona document Diàleg: Josep Ramoneda i Arcadi Oliveres
icona document El blog d'en Joan Carles Gallego: 'Confesso que he lluitat'
icona document Segon seminari de la Comissió del Centenari de la Revolució Russa
icona document Marina Rossell: 'Cançons de la Resistència'
icona document 1915-2015: Conferència de Zimerwald
icona document Segon Congrés d'Història del PSUC: 1936-2016
icona document Exposició fotogràfica: 'Maquinista i Macosa: una història industrial, urbanística, econòmica i social'
icona document Seminari: "El franquismo después de Franco (1975-2015)"
icona document Bus Memòria: de la Presó de les Corts al Camp de la Bota
icona document 'Franco 40/40: memòria i participació' i projecció de 'Cronistes de carrer'
icona document La Maquinista: jornada sobre 'Grècia i l'esquerra europea'
icona document Presentació del Llibre "Antoni Farrés. Quan els obrers van assaltar l'Ajuntament"
icona document Presentació del llibre: "Nacht und Nebel: Fotografía y testimonio"
icona document "Cultura, de què parlem?" article d'opinió de Rosa Sans, directora de la Fundació Cipriano García
icona document Homenatge a Neus Català i a les dones deportades als camps nazis
icona document 75è aniversari de l'afusellament de Lluís Companys
icona document "Franco 40/40: el franquisme en quarantena"
icona document II Congrés de treball, economia i societat
icona document VII Fòrum de diàleg Memorial Mauthausen
icona document II Congrés d'Història del PSUC
icona document Neix Feminisme Crític
icona document Curs 2015 a El Escorial: Víctimas y derechos. Dimensión externa y el eco de la lucha por la memoria histórica
icona document Crisi i democràcia: el neoliberalisme o la vida. Article d'opinió de Montse Delgado
icona document Documental 'Punto final'
icona document Documental “Corrupción, el organismo nocivo”
icona document Presentació de 'Un reportero en la montaña mágica', de Andy Robinson
icona document “VERDADES HEREDADAS”: el terror fascista en Galicia
icona document Exposició de fotografies: 'Gent de port. Barcelona 1980'
icona document Publicació del llibre "La Maquinista Terrestre y Marítima. Poder y libertades. Movimiento obrero 1931-1956"
icona document ¿Garantizar una vida digna a toda la población?
icona document 'Avi, et trauré d'aquí'
icona document Acte d'homenatge als afusellats pel franquisme al Fossar de la Pedrera
icona document Jordi Solé Tura: Pensament i compromís polític (1956-1983)
icona document Exposició La infància del PSUC (1936-1939)
icona document PRESENTACIÓ de la sèrie monogràfica: "El Cànem, de fàbrica dels Godó a presó de Franco", de Jaume Busqué i Lluís Bursó
icona document Acte 'Recordant Paco Fernández Buey'
icona document Pre-estrena del documental "Generació Pegaso"
icona document Jornada: 'Cinc anys de vigència de la Llei de la Memòria Històrica'
icona document Jornada d'anàlisi de l'avantprojecte de la LOMCE: 'On volen portar l'educació? Més qualitat o més desigualtat?'
icona document Creació de la Società Italiana di Storia del Lavoro
icona document La riada de Franco, escrit per Ferran Sales Aige i Lluís Sales Favà, sobre les inundacions del Vallès.
icona document La Presó Invisible. Jornades sobre la Presó de dones de Les Corts (1936-1955)
icona document Joan Coscubiela: Dels "fracassats" i els "triomfòcrates"
icona document Joan Coscubiela: "La Catalunya de Simón Rosado"
icona document Joan Coscubiela: "Sindicalisme i democràcia"