Via Laietana 16, 7a planta - 08003 Barcelona    934812841   Fax. 934812921    ceres@ccoo.cat
format impressió |  contrast

centre d'estudis i recerca sindicals

Inici web
Cerca ràpida

Via Laietana, 16, 7a planta

Horari matins:
dl.a dv.de 9 a 14 h
Horari tardes:
dl.a dj.de 16 a 18.30 h

ceres@ccoo.cat
 biblioteca@ccoo.cat
Fax. 93 481 29 21

Servei d'Informació i Documentació Jurídica

Butlletí d'Actualitat Jurídica i Sindical del CERES i del Gabinet Tècnic Jurídic de CCOO Catalunya (núm. 56)

Foto Butlletí 56

En aquest número presentem una nova secció, laudes d'eleccions sindicals, on comentarem i donarem accés a laudes d'especial rellevància. També hi estan incloses les seccions habituals: activitat del Gabinet Jurídic, estudis jurídics i sindicals, jurisprudència i enllaços.

Les 3es Jornades Jurídiques de Dret Laboral i Sindical de CCOO de Catalunya, que se celebraran el 7 i 8 de novembre, a la seu central del sindicat, encapçalen el butlletí.

La secció laudes presenta un comentari sobre la legitimitat dels sindicats per promoure eleccions sindicals al centre de treball.

La secció estudis jurídics i sindicals aborda qüestions com els sistemes de registre de la jornada laboral, el dret a la desconnexió digital, els plans d'igualtat a la llum del RDL 6/2019 (comentari d'Ignasi Beltran), la cadena de subministrament d'El Corte Inglés a Bulgària i Romania, i els convenis col·lectius de sector aplicables a la contractació pública (guia del Consell de Relacions Laborals de Catalunya). Menció especial mereix Juan N. García-Nieto, a qui, en el 25è aniversari de la seva mort, volem retre homenatge.

La secció jurisprudència inclou comentaris de Jesús Martínez (sobre integritat moral en les relacions laborals), Adrián Todolí (riders com a falsos autònoms) i Gratiela Moraru (perillositat del treball de les "kellys").

A la secció enllaços hem afegit la nova edició de la revista Perspectiva, de la Federació de Serveis a la Ciutadania.

16/10/2019

Identificació