Ha mort Leopoldo Espuny, històric advocat de CCOO

Condol a família i amics

Ahir diumenge va morir, als 75 anys, Leopoldo Espuny, que va ser advocat i responsable del Gabinet de CCOO a finals dels anys setanta, a més de membre del Consell Nacional del sindicat.

La vetlla es farà a partir de les 17.00 h d’avui dilluns al tanatori de Les Corts de Barcelona i la cerimònia es farà demà dimarts, 14 de juny, a les 13.00 h, al mateix tanatori.

Des de CCOO lamentem la seva pèrdua i transmetem el condol a la família i amics.

Adjuntem la seva biografia:

Espuny Carrillo, Leopoldo. Advocat laboralista. (Gallur, Saragossa, 5-IX-1940 – Barcelona, 12-VI-2016). Va arribar a Catalunya el 1942, primer a Tarragona, i el 1947 a Barcelona. A finals de 1963 va connectar amb el PSUC, va ser delegat del SDEUB i el 1967 va ser responsable de la cèl·lula d’estudiants de dret de la UB. Va formar part del comitè d’estudiants del PSUC entre 1968 i 1971, quan va passar al comitè de Barcelona d’aquesta organització. A partir del 1972 va actuar en l’organització dels intel·lectuals i professionals de Barcelona, i el 1973 en l’organització dels advocats fins 1977. Va participar, com a membre del moviment estudiantil, en la CFPC el 1970, i el 1972 a l’Assemblea de Catalunya com a membre de l’organització dels advocats de Barcelona. El 1971 es va vincular al despatx laboralista de Luis Salvadores fins 1978, quan va passar a ser responsable del Gabinet Jurídic de la CONC, essent membre del Consell Nacional del sindicat. Va ser detingut i processat pel TOP en diferents ocasions (1967, 1969, 1971, 1972 i 1974), també va actuar com advocat defensor de diferents causes davant el TOP. El 1981 va ser membre del Comitè Central del PSUC, i el 1982 va passar a formar part del PCC, essent membre del seu comitè executiu fins 1986. Va formar part del grup dels “almendros” que tornaren al PSUC aquell mateix any, essent secretari de relacions internacionals del PSUC i participant en la direcció d’IC fins 1997. El 1998 va passar a ser membre del Comitè Central del PSUC-Viu.

Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya
Barcelona, 13 de juny de 2016

També podeu veure el vídeo de l’entrevista a Leopoldo Espuny feta per l’Arxiu Històric de CCOO de Catalunya (2016).