Deu anys sense Ángel Rozas

Se li farà un homenatge amb el títol “La dignitat obrera”

El proper 1 de juny farà deu anys que va morir l’històric sindicalista de CCOO, Ángel Rozas. Des del sindicat, mitjançant la Fundació Cipriano García, se li farà un homenatge amb el títol “La dignitat obrera”, que coincideix amb la 6a edició del Premi Ángel Rozas, a la recerca en ciències socials per a investigadors i investigadores novells (bases del premi).

Aquest homenatge a Ángel Rozas tindrà lloc entre l’1 i el 30 de juny, i consistirà en la difusió per les xarxes socials de textos i imatges de trenta persones que van tenir algun tipus de relació rellevant amb ell.

Podeu veure aquests textos aquí

Qui va ser Ángel Rozas?

Ángel Rozas Serrano va ser un obrer de la construcció, sindicalista i comunista. Va néixer a Olula del Río (Almeria), l’any 1927, i va morir a Barcelona, l’any 2010, ciutat on havia emigrat el 1943. Per la seva militància clandestina va ser víctima de tortures a les comissaries franquistes. Va ser processat per diferents causes davant el Tribunal d’Ordre Públic i va passar per la Presó de Burgos.

El 1964 va ser un dels fundadors de Comissions Obreres de Catalunya. L’any 1969 va haver de marxar a l’exili. Va arribar a París de forma clandestina, i poc temps després va participar en la creació de la Delegación Exterior de Comisiones Obreras, una mena de comitè de suport als treballadors i treballadores espanyols a l’estranger i d’ambaixada “oficiosa” fins al 1977, quan va tornar a Barcelona.

L’any 1978 va ser escollit membre del Secretariat de Comissions Obreres de Catalunya. A mitjan dels anys vuitanta, va passar a ser president de la Comissió de Garanties del sindicat fins a l’any 1995. Entre el 1992 i el 2009 va ser president de la Fundació Cipriano García, amb l’objectiu de preservar la memòria i difondre la història del sindicalisme des de l’Arxiu Històric.