Mireia Bolibar Planas guanya el Premi Ángel Rozas amb el treball “Digue’m amb qui vas i et diré com participes”

Promogut per la Fundació Cipriano García per promoure la recerca en ciències socials

Dels nou treballs presentats en la tercera convocatòria delPremi Ángel Rozas a la Recerca en Ciències Socials per a investigadors iinvestigadores novells, n’ha resultat el guanyador “Digue’m amb qui vas i  et diré com participes: l’impacte de les xarxes personals sobre la participació associativa de lapoblació immigrada”, de Mireia Bolíbar Planas.

Es tracta d’una recerca sociològica que técom a objectiu general aprofundir en el coneixement dels mecanismes queintervenen en el procés d’integració social de la població immigrada aCatalunya. La recerca analitza específicament el vincle entre les xarxessocials i la participació associativa per tal de conèixer les dinàmiquesrelacionals d’inclusió i d’exclusió social que operen en el camp de laparticipació social i política. La recerca identificai analitza, en primer lloc, com són les xarxes socials de la població immigrada i, en segon lloc, estudia el paper de les xarxes en la definició de la forma enquè aquests actors participen en el món associatiu.

El jurat, presidit per Josep Fontana,historiador i professor emèrit de la Universitat Pompeu Fabra, ha estat formatper Xavier Folch, editor de l’Editorial Empúries (Grup 62); Rosa Sans, directora de la FundacióCipriano García; Josep M. Vallès,catedràtic de ciència política i de l’administració (Universitat Autònoma deBarcelona), i Maite Vilalta,  doctora en ciències econòmiques i professora d’hisenda pública (Universitat deBarcelona).

La Fundació Cipriano García – CCOO de Catalunya promou aquestpremi, amb caràcter bianual, amb l’objectiu de reconèixer la millor recercadesenvolupada en els diferents àmbits de les ciències socials sobre el món deltreball. Aquesta segona edició, convocada amb la col·laboració de la Diputacióde Barcelona, té un únic premi consistent en la publicació ila distribució del treball guanyador.