Gràcies a la pressió de CCOO, el Govern acaba d’aprovar l’aplicació de l’acord del 25G

Les CCOO i UGT vam signar l’acord amb l’administració educativa el passat 25 de gener de 2024 pensant en el benefici col·lectiu de tot el professorat dels centres públics de Catalunya.

Els acords que es signen amb l’administració han d’estar lligats a una partida pressupostària per disposar dels recursos per implementar-se, comprometen l’administració i són d’obligat compliment.

Avui sí, finalment, veiem la tramitació oficial de l’acord del 25 de gener de 2024 que CCOO i UGT vam signar per la millora de la vida de molts i de moltes professionals:

• Reversió dels estadis a 6 anys. Inclou la tramitació automàtica sense més requisits que els anys de serveis en el primer sexenni als 6 anys, el segon als 12 anys i el tercer als 18 anys.
  • Reducció de 2 hores lectives:
    • majors de 60 anys el curs 24-25.
    • majors de 55 anys el curs 25-26.
  • Equiparació salarial de tot el personal docent d’FP.
  • Continuar negociant i lluitant pel reconeixement i pagament del deute, així com la resta de reivindicacions. Aquest punt està recollit a l’acord i es constituirà una comissió de seguiment de l’acord.

Des que vam signar, hem vist la no aprovació dels pressupostos d’enguany i la convocatòria d’eleccions anticipades, responsabilitat del Govern i de tots els grups parlamentaris. Amb tot, les CCOO no ens hem quedat de braços creuats i hem engegat tots els mecanismes possibles per aconseguir el més aviat possible la implementació de l’acord que vam signar ara fa gairebé tres mesos

Quan vam saber que el Govern es reunia després de l’anunci de la convocatòria d’eleccions, les CCOO ens vam manifestar a les portes de la Generalitat exigint la tramitació de la partida pressupostària necessària per a fer efectiu l’acord del 25 de gener abans de les eleccions del 12 de maig.

A més, ens hem reunit amb els grups parlamentaris del PSC i de Comuns per a demanar-los que pressionin el Govern en el compliment de l’acord.

Finalment, avui estem molt contentes i orgulloses que la lluita i la pressió veu els seus fruits en l’anunci fet pel Govern de la Generalitat que ha tramitat una partida pressupostària per a donar compliment i poder implementar ja l’acord del 25 de gener.

#ImplementacióAcord25G

#RevertimLesRetallades