Acord del 25 de gener: fem possible la reversió de les retallades i l’equiparació del professorat d’FP

Després de les històriques jornades de vaga del 2022 i de continuar la pressió dins i fora de les meses de negociació, CCOO Educació i altres sindicats hem aconseguit revertir definitivament les dues principals retallades encara vigents i dignificar les condicions salarials de tot el professorat d’FP.

Amb aquest acord s’han acabat JA els estadis a nou anys, tornem als sis, i recuperem la reducció de dues hores lectives pels i les docents majors de 55 anys, de manera esglaonada, des de l’inici del proper curs.

A més a més, l’acord inclou l’equiparació salarial per a tot el personal docent d’FP. Això ha estat possible gràcies a l’acord signat per CCOO i UGT amb el Govern de la Generalitat, en el si del Consell del Diàleg Social que va acordar destinar 33 milions d’euros a equiparació salarial efectiva de tot el professorat tècnic de la Formació Professional.

És, globalment, un molt bon acord que ens permet enviar a la paperera de la història unes retallades salvatges i injustes i continuar la lluita per millores laborals i educatives. CCOO hem posat blanc sobre negre al document oficial d’acord que continuarem lluitant, sindicalment i jurídicament, per la recuperació del deute generat durant el temps que els estadis han estat a nou anys; i el Departament ha hagut d’acceptar-ho perquè sap perfectament que CCOO mai no renunciem al que és de les treballadores i treballadors.

Encara queden retallades pendents com el fons d’acció social i les dietes de sortides. CCOO no les oblidem ni les perdonem, per tant seguirem treballant fins aconseguir-les.

I, evidentment, continuarem mobilitzades per aconseguir un canvi de rumb de la conselleria. Cal un procés realment participatiu per fer front als resultats de PISA, posar a sobre la taula les veritables conseqüències del Decret de plantilles, aplicar seriosament una reducció de ràtios sense més demora i arribar al 6% del PIB en el pressupost educatiu.

Lamentem que alguns sindicats, amb els que vam compartir lluites i un primer acord de reducció d’hores lectives al setembre del 2022, s’hagin despenjat ara d’aquesta oportunitat per acabar definitivament amb les pitjors retallades que encara patim. CCOO som  i continuarem sent el sindicalisme útil, que es mobilitza per aconseguir millores en les condicions de les treballadores i en l’educació que rep el nostre alumnat.

Amb la força de tots i totes vosaltres continuem presentant batalla per les condicions laborals i l’educació que ens mereixem. Recorda: estem

CCOOompromeses amb tu,

CCOOmpromeses amb l’educació