Aquest mes de març, nou increment retributiu a la Generalitat

Tal com vam informar fa uns dies, les retribucions de les treballadores i treballadors de les administracions públiques s’hauran incrementat un 3’5% el 2023. D’aquest increment, ens faltava per garantir el darrer 0’5%, que les de la Generalitat cobrarem en la nòmina del mes de març.

Com ja ens tenen acostumats a Catalunya, cobrarem un mes més tard que d’altres, com l’Administració General de l’Estat. De nou, les “màquines” catalanes no són capaces de garantir que aquests diners arribin a les mans de les seves treballadores quan toca.

Ara faltarà que l’Estat doni compliment a l’increment pactat pel 2024, que serà del 2% des del mes de gener, més un altre 0’5% en funció de l’IPC harmonitzat del mes de setembre, amb efectes retroactius des del mes de gener del 2024. Totes les variables econòmiques indiquen que es compliran les condicions i l’acord de CCOO haurà comportat un increment del 9’80% en el període 2022-2024. En un context d’altíssima complexitat econòmica i inestabilitat política, el nostre acord haurà aconseguit aturar el gran cop que la inflació està ocasionant entre els treballadors i treballadores de les administracions.

Ens queden molts drets per recuperar i per guanyar. Hi ha models sindicals que se centraran a criticar tot el que falta. El nostre continuarà treballant per obtenir millores.