Luis Romero. “Mis manos, mi capital”

26 d’abril, 17 h
Sala d’actes
CCOO de Catalunya
Via Laietana, 16, Barcelona

Homenatge

A l’any de la seva mort, la figura del sindicalista de CCOO i militant comunista Luis Romero serà recordada en un acte organitzat de forma conjunta per la Fundació Cipriano García i la Federació d’Hàbitat de CCOO de Catalunya, que ell va contribuir a crear en tant que fundador del sindicat i de la federació de la Construcció. Conegut per haver posat cara i, sobretot, les mans a l’icònic cartell del PSUC de l’inici de la democràcia “Mis manos, mi capital”, Luis Romero va morir ara fa un any, el març de 2022, sense haver renunciat mai als seus ideals ni a la seva fidelitat a la classe treballadora.

Nascut el 1931 a Alcalá la Real (Jaén), Romero va créixer treballant el camp a Palma del Río (Còrdova), on el seu pare, militant comunista, va ser desterrat després de tres anys de presó per col·laborar amb el maquis antifranquista. Casat el 1957 amb Francisca López, Luis Romero no es va establir a Barcelona fins al 20 de març de 1964, fugint de dues detencions (1960 i 1962) i diversos mesos de presó a Còrdova per les seves activitats com a membre del PCE. Només arribar a Barcelona, un Romero que al camp andalús havia viscut en una cabana construïda pels seus pares i que a Catalunya va viure el barraquisme, es va posar a treballar de manobre, es va afiliar al PSUC i va participar en la fundació de Comissions Obreres, contribuint a crear la federació de la Construcció de la qual anys després seria secretari general i amb la qual va impulsar les grans vagues del sector el 1976 i 1977.