La leyenda negra de Largo Caballero

Seu de la Fundació Rafael Campalans
Carrer Pallars, 191, Barcelona

Presentació del llibre

El sindicalista del metall Juan Moreno, amb un llarg historial de lluita antifranquista i com a dirigent de CCOO a Madrid i a nivell internacional (va ser secretari de relacions internacionals de la Confederació Sindical de CCOO entre 1987 i 2000, i responsable de l’Oficina de CCOO a Brussel·les) presenta el seu llibre sobre el dirigent del PSOE i la UGT Francisco Largo Caballero.

Autor de diversos llibres,  assessor de la Fundación 1º de Mayo i col·laborador de la Fundación Francisco Largo Caballero, Juan Moreno també ha fet semblances de personatges del moviment obrer com Paul Lafargue i Laura Marx, Virginia González, Bruno Trentin o Indalecio Prieto. Ara presenta La llegenda negra de Largo Caballero, un relat polític i biogràfic sobre el primer i únic obrer cap del Govern d’Espanya. El seu extens lideratge polític al capdavant del PSOE i la UGT va ser discutit en el passat i la seva figura ha estat desnaturalitzada amb freqüència, fins i tot en el present, presentant-ho com un extremista encara quan allò predominant va ser la seva dilatada obra reformista. Era un marxista convençut, però també un sindicalista pragmàtic.

La presentació del llibre, publicat per Almuzara i organitzada conjuntament per la Fundació Cipriano García i la Fundació Rafael Campalans, es farà a la seu d’aquesta última. Hi intervindran, a banda de l’autor, el president de la Fundació Rafael Campalans, José Montilla, el president de la Fundació Cipriano García, Alfons Labrador, la directora de la Fundación Largo Caballero, Almudena Asenjo, i el secretari general de la UGT de Catalunya, Camil Ros.