Serveis i projectes

Punt d’informació i orientació

PIO

Som punt d’informació i orientació per a l’acreditació de competències professionals.

Si sou majors d’edat i heu treballat en algun àmbit i us agradaria fer-ho oficial, podeu contactar amb nosaltres a [email protected] explicant breument què heu fet i què us agradaria obtenir/estudiar i ens posarem en contacte amb vosaltres. Per a més informació consulteu aquesta pàgina.

Centre col·laborador IOC

IOC

Som centre de suport de l’IOC per als estudis de GESO a distància.

Des del centre tutoritzem i assessorem l’alumnat que cursa el GESO a distància a l’IOC. Per a més informació consulteu aquesta pàgina.

Parelles lingüístiques

Voluntariat per a la llengua (VxL)

El nostre centre, en col·laboració amb el Servei Lingüístic de CCOO, participa en el programa Voluntariat per la Llengua (VxL).

Es tracta d’una iniciativa per practicar la llengua catalana a través de la conversa. Funciona amb parelles lingüístiques, formades per un voluntari que parla català fluidament i per un aprenent que en té coneixements bàsics i vol adquirir fluïdesa.

Aula d’autoformació

Aula Autoformació

El centre disposa d’una aula d’autoformació dotada de material bibliogràfic, audiovisual i informàtic per a ús de l’alumnat.

L’organització d’aquesta aula està pensada perquè el professorat, al llarg de tota la setmana, atengui consultes de les diferents matèries. Podeu consultar l’horari d’atenció en aquest enllaç.

L’art de parlar

Logo Art De Parlar

L’art de parlar és un programa d’innovació pedagògica, organitzat pel Departament d’Educació en col·laboració amb el Museu Nacional d’Art de Catalunya. Des del curs 2018-2019 el centre hi participa.

La finalitat del programa és fomentar un ensenyament competencial de les llengües, amb especial atenció a la comunicació oral, centrant-se en l’anàlisi d’obres d’art de la col·lecció d’aquest i d’altres museus, especialment de l’entorn més proper al centre (Museu Picasso, Museu Europeu d’Art Modern, etc.). Per a més informació consulteu aquesta pàgina.

Enginy per a persones adultes

Enginy

Des del curs 2023-2024 el centre participa en el programa Enginy per a persones adultes organitzat pel Consorci d’Educació de Barcelona.

El programa vol aportar eines d’orientació a l’alumnat del GESO per a la presa de decisions en l’itinerari professional i formatiu a partir de la descoberta de professions, en un entorn divers i heterogeni adaptat als nous reptes culturals, socials, econòmics, científics i tecnològics.

Lectura Fàcil

Des del curs 2020-2021 el centre participa en el programa Lectura Fàcil, emmarcat dins del Pla d’Acció Lectora.

Els grups de GESO II participen en sessions, conduïdes per experts, amb activitats motivadores de reflexió sobre la lectura.