Vídeo de la jornada: l’Estat de l’educació a Catalunya, qualitat i resultats educatius

Complementant l’enquesta i el pertinent informe, CCOO Educació, va celebrar una jornada amb dues taules rodones per reflexionar sobre la qualitat educativa i els resultats que es desprenen d’aquesta.

La jornada va estar oberta a totes les persones que van voler donar la seva opinió, contraposant-lo, així, al procés tancat que ha engegat la Conselleria, perquè l’educació és una cosa de tota la comunitat educativa, i, tal com es va demostrar durant la sessió, les professionals de l’educació tenien moltes coses a dir.

L’encarregada d’obrir va ser la Teresa Esperabé, Secretària General de CCOO Educació, i que va situar les tres principals conclusions de l’informe per iniciar el debat. Així, va denunciar les ràtios altes, la manca de recursos per poder desplegar una educació inclusiva amb garanties o la manca de finançament el qual està lluny del 6% del PIB en inversió educativa.

La primera taula rodona va estar moderada per la Rosa Maria Villaró, exresponsable de l’àrea de polítiques educatives i FP de CCOO Educació, i va comptar amb la participació del Jaume Funes, psicòleg, educador i periodista, i el Xavier Martínez Celorrio, professor de sociologia de la UB. Ambdós, així com part del públic, van intercanviar opinions en relació amb la crisi d’aprenentatge que s’arrossega en l’última dècada o sobre la poca claredat del model educatiu.

La segona mesa va estar moderada pel Cristòfol Ortolà, responsable de política educativa de CCOO Educació, i va comptar amb Núria Larroya, presidenta de la Federació de Moviments de Renovació Pedagògica, Marc Hortal, docent i director d’un centre de màxima complexitat, Patrícia Sarrias, presidenta de FAPAES- Federació de Famílies d’alumnes d’educació secundària i estudis postobligatoris no universitaris de Catalunya, i Artai Borrega, responsable de política educativa de l’AEP-Associació d’Estudiants Progressistes. A la segona taula rodona es van poder intercanviar experiències que d’alguna manera servien per aterrar les qüestions més teòriques exposades en la primera mesa.

El tancament va estar a càrrec del Secretari General de CCOO Catalunya, Javier Pacheco, per alertar de la importància de l’educació com un dels pilars del sindicat. La jornada, doncs, va ser un punt i seguit a les diverses accions que des de CCOO Educació s’organitzen de forma periòdica per mantenir sempre actiu el debat sobre les polítiques educatives. Ara, l’informe i les conclusions d’aquesta jornada seran entregades a la Consellera d’Educació per tal que tinguin un instrument valoratiu en el qual hauran participat persones de tota la comunitat educativa.