Una nova mentida que cau: els interins no van al carrer als tres anys

S’han escampat moltes mentides després de l’acord sindical de juliol del 2021 en el que el Govern central assumeix el compromís d’acabar amb la temporalitat a les administracions públiques. Totes elles han provocat patiment innecessari a moltes treballadores temporals malgrat els esforços de les CCOO per desmentir-les.

La major part d’aquestes mentides van caure a la primera reunió del grup de treball d’estabilització de la Mesa General de la Generalitat. Al mes d’abril, i amb la presència dels tres sindicats de la Mesa (CCOO, IAC i UGT) Funció pública va corroborar allò que CCOO dèiem: ni el major ero de la història, ni modificació o eliminació de les borses de treball, ni pèrdua de l’antiguitat del personal que no superés el procés.

Ara faltava una darrera: la fal·làcia que el personal temporal aniria al carrer obligatòriament al cap de 3 anys d’ocupar una plaça. Durant la reunió del grup de treball del passat divendres 16 de setembre, Funció Pública va compartir el mateix criteri que vam tenir les CCOO quan vam signar l’acord del juliol del 2021. La modificació de l’article 10 de l’EBEP busca responsabilitzar les administracions de l’abús de temporalitat, obligant-les a cobrir reglamentàriament les places creades mitjançant els processos provisió o selecció ordinaris. En cap cas es castiga el personal temporal d’allò que faci malament l’administració.

És cert que costarà que les administracions compleixin, ja que també tenien l’obligació fins aquests moments. La diferència entre sindicats rau en el fet que CCOO es dedica a treballar per aconseguir-ho mentre que d’altres potser continuen intoxicant a la gent que pateix. I diem potser, perquè a la reunió de divendres cap sindicat va defensar davant l’administració allò que diu als seus comunicats i a les seves xarxes socials. Exactament igual que no ho van fer a la reunió de l’abril. Potser comencen a reconèixer que es van equivocar, com quan han convençut a persones perquè s’inscriguin al concurs de mèrits, malgrat no tenir opcions pel poc temps treballat, amb la idea que qui no s’apuntés no podria formar part de les borses de treball. Una altra idea desmentida a la reunió de divendres.