A la mesa d’avui, 26 de juny de 2025, hem tractat diferents temes que exposem a continuació.
DOIGC
CCOO reclamem que el mes de juliol es consideri mes de permís retribuït i que així consti als DOIGC.
CCOO hem exigit que la reducció d’hores lectives a assignar per a cada càrrec de coordinació ha de ser suficient per poder dur a terme les funcions i tasques del càrrec i ha de passar per mesa, tal com ja vam dir també a la mesa del 13 de maig.
Totes les persones docents, amb independència que la seva vinculació tingui caràcter permanent o temporal durant el temps que estiguin desenvolupant les funcions i tasques pròpies d’un càrrec de coordinació per indicació de la direcció del centre, han de tenir dret al cobrament del corresponent complement retributiu.
També reclamem que les DOIGC recullin les propostes per evitar la sobrecàrrega que fa anys que demanem es posin en pràctica i que a la mesa del 13 de maig el Director General va acceptar que haurien d’estar incloses:
- Hores de 60 minuts sempre. La distribució horària de les matèries mai pot suposar una sobrecàrrega.
- Al setembre, el personal docent ha de signar una declaració jurada del seu horari i se n’ha de lliurar una còpia a Inspecció. Amb això evitem incompliments de normativa horària.
També hem exigit que quedi clar a tots els documents i webs de Serveis Territorials que les baixes mèdiques s’han d’enviar als ST, a les direccions cal avisar-les però no enviar-ne cap còpia. I sobre la bossa d’hores d’absència per motius de salut sense baixa laboral per curs, CCOO demanem que únicament es descomptin les hores de presència al centre i no 7 hores i 30 minuts en tots els casos. En el cas de les persones embarassades o amb alguna malaltia crònica a les quals no se’ls aplica el límit de les 15 hores hem reclamat que sigui només el servei de medicina de treball del Servei Territorial/CEB qui acrediti aquesta situació garantint la salvaguarda de les dades de salut de la persona docent.
A més, exigim que aquests documents recullin un protocol per a personal docent invident, que ha estat treballat per part de CCOO conjuntament amb aquest personal i que és important per a garantir el seu dret a una feina digna.
GES
El Departament ha anunciat que suspèn el GES aquest curs per motius econòmics.
CCOO hem mostrat el nostre desacord amb aquesta suspensió. Com a compensació proposem:
- nomenaments diaris
- cobrir totes les substitucions des del primer dia
- nomenaments per ordre de barem, eliminar entrevistes del tot a tot arreu.
SENSEI
CCOO tornem a exigir que es paguin totes les hores treballades. Aquest programa exigeix dedicació a jornada sencera però paga només la meitat. Precaritza la professió docent i suposa un filtre de classe que no compartim perquè les persones que no tenen un coixí econòmic no hi poden participar. A més, genera greuges a la borsa ja que moltes persones que fan el SENSEI després son reclamades passant per davant d’altres que tenen número més baix a la borsa.
Enguany s’afegeixen al programa SENSEI 150 places estructurals. CCOO denunciem que aquestes places haurien d’haver sortit al Concurs de Trasllats i, en cas que no es cobrissin, a adjudicacions d’estiu. Les places estructurals s’han de proveir amb destinacions definitives, no poden servir per a fer trilerisme.
ALTRES
Fa mesos que CCOO, en solitari, exigim al Departament que el personal docent de centres penitenciaris cobri l’increment salarial pactat a l’acord sobre condicions de treball i mesures de seguretat del personal penitenciari per al període 2024-2027.
Hem aconseguit que les persones majors de 60 anys puguin compatibilitzar la reducció de 2 hores lectives i tenir un càrrec de coordinació.
Calendari d’adjudicacions d’estiu del personal funcionari de carrera i en pràctiques:
- adjudicació provisional: prevista el 2 de juliol
- adjudicació definitiva: 9-10 de juliol
Calendari d’adjudicacions d’estiu del personal funcionari interí:
- sol·licituds: del 30 de juny al 2 de juliol
- publicació de places per entrevista: 1 i 2 de juliol
- adjudicació definitiva: a partir de l’11 de juliol
Els dies 26 i 28 d’agost està previst fer nomenaments telemàtics amb la resta de vacants no cobertes, resultes, mitges jornades…
#CCOOmpromeses amb tu,
#CCOOmpromeses amb l’educació.
