Publicada la llista definitiva de centres seleccionats per als projectes Erasmus+ FP 2023-2024 gràcies a la pressió de CCOO

Gràcies a la pressió exercida per CCOO Educació, avui, dia 24 d’abril, la Direcció General de Formació Professional ha publicat la Resolució de la llista definitiva de centres seleccionats, no seleccionats (llista d’espera i reserva) i exclosos per a que l’alumnat i professorat d’ensenyaments professionals pugui dur a terme estades formatives en empreses, entitats o centres educatius d’altres països durant el curs acadèmic 2023-2024

Fa moltes setmanes que el Consorci de Mobilitat hauria d´haver publicat la resolució i aquesta demora ha posat en risc els projectes de mobilitat d’aquest curs, deixant en una situació d’incertesa i indefensió a coordinadors i coordinadores de mobilitat, personal docent i alumnat dels centres afectats.

Des de CCOO hem escoltat les coordinadores afectades, els hem donat suport en tot moment i ens hem comunicat amb el Departament d’Educació per denunciar aquesta situació. També vam denunciar la situació i demanar explicacions a la Mesa Sectorial del 22 d’abril. A més, hem convocat una assemblea telemàtica demà a les 18h per seguir acompanyant les persones docents afectades i organitzar-nos de cara al futur.

Aquesta publicació és una bona notícia però CCOO exigim, a més, una compensació tant per als centres com per a l’alumnat afectat i que s´executin les mesures necessàries per pal·liar els efectes de les cancel·lacions ja produïdes, per part del Departament d’Educació. Des de CCOO demanem també que es facin les actuacions oportunes, de part del Consorci de Mobilitat i la resta de departaments implicats, per tal de que aquesta situació no es torni a repetir en el futur.

Pots connectar-te a l’Assemblea que tenim convocada demà 25 d’abril a les 18h, per seguir lluitant juntes. Tens tota la informació en aquest enllaç.