El Govern ha de destinar els recursos necessaris per transformar l’IOC

EL GOVERN HA DE DESTINAR ELS RECURSOS NECESSARIS PER TRANSFORMAR L’IOC I POTENCIAR L’EDUCACIÓ PÚBLICA A DISTÀNCIA A CATALUNYA. CAL DONAR COMPLIMENT ALS ACORDS.

Ens hem assabentat que fins al moment a l’IOC no s’estan fent les actuacions oportunes per crear una nova plataforma de secretaria acadèmica adaptada a tots els requeriments i necessitats actuals. Aquesta actualització comporta inversió de recursos i molta coordinació i planificació amb el personal informàtic i tècnic de l’IOC. Sembla que això no està passant i tot indica que el que s’està intentant és posar algun pedaç aprofitant una secretaria menor, sense fer una veritable renovació. Si és així, afectarà la qualitat del servei i les condicions de treball del personal.

CCOO portem molt de temps denunciant situacions com aquesta i creiem que és urgent i inajornable que l’IOC compti ja amb els recursos suficients per a poder actualitzar la seva organització, plataforma i recursos pedagògics, entre d’altres.

Recordem que CCOO és part signatària de l’Acord amb el Govern, en el si del Consell de Diàleg Social, on s’estableix, entre d’altres mesures pressupostàries, destinar 2,7 milions d’euros a la transformació funcional i tecnològica de l’IOC i 140.000 euros a la secretaria acadèmica per tal de resoldre els problemes d’obsolescència. És cert que aquest acord quedava supeditat als pressupostos però pensem que aquest fet no ha de ser cap excusa per no complir el seu contingut. En aquest sentit, des de CCOO apel·lem a la responsabilitat política i demanem l’execució de l’acord per tal que es puguin portar a terme les actuacions necessàries per adequar el disseny de la secretaria acadèmica a les necessitats reals de l’IOC.

La manca d’actualització de la Secretaría acadèmica és un dels molts problemes que l’IOC pateix des de fa temps. Una de les coses més preocupants és la situació d’estancament en què es troba l’oferta pública de formació professional a distància, i que l’IOC hauria de liderar, cosa que no està passant. Al contrari, aquesta deixadesa està afavorint el creixement dramàtic i exponencial de l’oferta privada online, autoritzada, precisament, pel mateix Departament d’Educació. Des de CCOO tornem a demanar que s’executi el compromís d’impulsar el creixement i lideratge de l’IOC a l’FP en línia i que es recuperi el paper capdavanter i d’innovació que el va caracteritzar des del primer moment.

#IOCAmbRecursos

#FPPúblicaADistància