A partir del gener d’enguany tot el personal docent de formació professional cobrarem el mateix

CCOO estem treballant i lluitant per aconseguir que tot el personal docent de formació professional cobrem el mateix des de fa temps. Amb l’acord signat dijous 25 de gener amb el Departament d’Educació completem l’objectiu de que tots els i les docents d’FP, independentment del cos i l’especialitat, tinguem l’equiparació salarial.

Tot el personal del cos de professorat tècnic de formació professional i del cos de mestres de taller d’arts plàstiques i disseny cobrarà el mateix que el professorat del cos d’ensenyament secundari i del cos d’arts plàstiques i disseny.

Amb el Reial Decret 800/2022 ja vam aconseguir que bona part del personal docent de formació professional assolís la integració al cos de professorat d’ensenyament secundari.

Amb els acords en el marc del consell del diàleg social amb el Govern de la Generalitat del 2023 i del 2024 ja vam acordar pressupostar 33M€ per garantir l’equiparació salarial de tot el personal docent d’FP. Només mancava, com explicàvem el juny passat un acord a la mesa sectorial de docents de pública no universitària per fer efectiu el complement salarial d’equiparació per tot aquest col·lectiu.

Després de molts mesos de negociacions el dijous 25 de gener hem aconseguit desencallar aquesta demanda amb un acord entre CCOO, UGT i el Departament d’Educació. (enllaç acord)

Ara ja podem dir que tot el personal docent de FP cobrarà el mateix!

Aquesta mesura, que veurem aplicada a les nostres nòmines els propers mesos, com gaudeix el personal docent participant en el procediment d´integració des del desembre passat, tindrà efectes a gener de 2024. Podem dir, per tant, que el 2024 és el primer any en què totes les persones docents de formació professional cobrarem el mateix. Igual feina, igual responsabilitat, igual salari!

CCOO seguirem treballant per garantir que es compleixi l’acord i per dignificar la tasca del personal docent d’FP que ha portat la formació professional inicial d’aquest país a uns nivells d’èxit majúsculs, amb uns percentatges d’inserció laboral altíssims i amb un increment constant d’alumnat que volen formar-se a les nostres aules i tallers. Una formació professional que ha de donar servei a centenars de milers de treballadors i treballadores per formar-se professionalment i millorar les seves condicions laborals presents i futures.CCOO, com a sindicat de persones treballadores que som, volem una formació professional pública, de qualitat i d’accés universal per a tots els treballadors i treballadores, presents i futurs. I el pilar imprescindible d’aquesta formació professional pública i de qualitat som els i les docents de formació professional que cada dia estem a les aules i tallers dels centres.

Afegeix Un Subtitol1