Es presenta la ILP per un mínim de 6% del PIB per a l’educació

La iniciativa, ja en marxa, vol involucrar a tota la comunitat educativa així com a la resta de la societat, entenent l’educació com un pilar

L’acte va tenir lloc el 18 de gener a l’Auditori de Sant Martí de Barcelona i va comptar amb la presència de diverses entitats i representants de la comunitat educativa catalana. La presentació va anar a càrrec de Cristina Broto, responsable del sector del Lleure Educatiu de CCOO.

L’encarregat d’obrir la presentació va ser el secretari general de la Federació d’Educació de CCOO a nivell estatal, el qual va destacar que “el finançament és la clau per la millora educativa, de la mateixa manera que la manca d’inversió té unes conseqüències educatives gravíssimes”. Tot seguit Teresa Esperabé va presentar les línies generals de l’informe: L’evolució del finançament al sistema educatiu català del 2009 al 2020. Incompliment de la LEC i retrocés educatiu. Amb aquestes dades, segons va destacar Esperabé, es demostra “un clar retrocés del finançament de l’educació a Catalunya i, per tant, un retrocés educatiu” per afegir que “és per això que impulsem una ILP per garantir finançament”.

Durant l’acte es va anunciar que ja no és un projecte únicament de CCOO, ja que compta amb el suport d’altres entitats. Tanmateix podeu consultar un resum de les dades que sostenen aquesta llei en aquest enllaç.

La presentació va servir per exposar les vint demandes concretes que es pretenen garantir amb el finançament. De forma resumida serien:

• Reducció de ràtios grup/professionals i alumnat per unitat
  •  Infraestructures educatives públiques
  •  Desplegament decret de l’atenció educativa en inclusió
  •  Erradicar la segregació escolar
  •  Reversió de les retallades per al personal
  •  Dotació per permetre condicions de treball anàlogues dels treballadors i treballadores dels centres sostinguts amb fons públics
  •  La implantació de la coeducació
  •  Un servei de menjador universal i gratuït
  •  Creació de l’R+D+I de l’educació, recerca educativa i participació professional
  •  Recursos que impulsin la immersió lingüística
  •  L’etapa de 0 a 3 anys com a eina de cohesió social
  •  Creació d’oferta pública de places de formació professional suficient
  •  Garantir l’accés als ensenyaments de règim especial
  •  Foment de l’educació de les persones adultes
  •  Garantir el nombre d’escoles rurals per compensar les desigualtats territorials
  •  Dret al lleure educatiu, en entorns socials i culturals de qualitat
  •  Mitjans per garantir la qualitat a les aules
  •  Increment de les beques per a l’estudi
  •  Finançament de la universitat pública per equiparar-la a la mitjana dels països europeus
  •  Revisar les transferències des de la Generalitat a les corporacions locals

L’encarregat de tancar la presentació va ser el secretari general de CCOO Catalunya, Javier Pacheco, el qual va confirmar la necessitat d’involucrar a tota la societat en aquesta ILP, la que “l’educació és un pilar de cohesió social i és per això que des del món del treball hem de fer arribar aquesta ILP arreu de Catalunya i a tots els sectors”.

La Mesa del parlament ja ha admès a tràmit la ILP i en els dies vinents es concretaran les qüestions tècniques per tal de començar a recollir les signatures. La següent cita és la presentació de la ILP a Santa Coloma de Gramenet, l’1 de febrer a les 17 hores a Can Sisteré (Carrer Sant Carles s/n).

Consulta la repercussió als mitjans.

Photo 2023 01 19 14 57 05