DEFENSEM LA IMMERSIÓ LINGÜÍSTICA I LA VEHICULARITAT DEL CATALÀ

Davant les notícies difoses pels mitjans de comunicació que informen sobre la sentència del TSJC que ratifica l’aplicació del 25% de castellà en un grup a tres escoles catalanes, una mesura que fins el moment era solament cautelar, CCOO Educació ens reafirmem en la defensa del model d’immersió lingüística amb l’ús de la llengua catalana com a llengua vehicular, com un model de consens, d’igualtat d’oportunitats i de cohesió de totes les persones que vivim a Catalunya. En aquest mateix sentit l’informe del Síndic de Greuges del març de 2022 “Drets i usos lingüístics dels infants i adolescents a Catalunya. L’escola com a garant de la igualtat d’oportunitats” recomana mantenir el català com a llengua vehicular d’ús normal a l’escola per garantir la igualtat d’oportunitats d’infants i adolescents.

Rebutgem que la política lingüística a aplicar a les escoles hagi de venir imposada pels tribunals i alhora condemnem fermament tot tipus d’instrumentalització política de l’escola i de l’ús de la llengua catalana. És inadmissible  que decisions d’aquest calat estiguin a mercè de voluntats polítiques i intolerable el que s’està produint ja en altres comunitats autònomes governades per la dreta i ultradreta, que no reconeix ni la pluralitat lingüística ni la cultural, i que tot plegat desemboqui en l’eliminació del sistema educatiu en català.

CCOO com a impulsores de la plataforma Som Escola, seguim esmerçant tots els nostres esforços per l’acció unitària i el consens social vers l’escola i el català, per una educació amb qualitat, inclusiva, equitativa i en català. Aquesta educació ha de garantir com a mínim el 6% del PIB i així podrem aconseguir una societat cohesionada i democràtica on la igualtat d’oportunitats sigui real per tots els infants i joves.