XIIIè Conveni col·lectiu de centres d’assistència i educació infantil

En la Taula Negociadora del passat 29 de maig es va evidenciar, de manera clara, la falta de voluntat de les organitzacions patronals d’avançar en la negociació del Conveni Col·lectiu. La reunió havia d’haver pivotat sobre la gestió indirecta; però, per a sorpresa de les organitzacions sindicals, les patronals van centrar la seva intervenció en qüestions menors sobre les quals, a més, no van presentar propostes concretes. D’una banda, pretenen condicionar les beques de gratuïtat a la seva inclusió en els plecs per part de l’Administració; i, per un altre, plantegen la modificació de la clàusula de desvinculació per a ajustar-la al calendari escolar i al descens de l’alumnat. A més, van ratificar la seva retirada de la proposta retributiva que havien presentat per a la gestió indirecta, sense plantejar cap alternativa.

Des de CCOO es va incidir en la necessitat de signar taules salarials com més aviat millor, en la línia del que havíem expressat en anteriors reunions (sobre el 20% d’increment en tres anys), i continuar negociant la resta del Conveni Col·lectiu. També vam proposar definir una part de la jornada com no lectiva per a mestres, educadores i personal del grup II, i la reducció progressiva de la jornada de treball.

La conseqüència immediata de la seva desídia i absència de propostes ha estat l’inici de converses entre les organitzacions sindicals encaminades a mobilitzar a les treballadores del sector durant aquest mes, com a primer pas per a revertir aquest immobilisme patronal.
La unitat sindical és absolutament necessària per a la consecució de les reivindicacions plantejades durant la negociació. Per a CCOO, la dignificació de les condicions laborals i retributives del sector és absolutament prioritària i està per sobre de qualsevol altra consideració, i en aquest sentit treballarem per a posar a disposició els recursos i eines del sindicat per a totes aquelles treballadores que vulguin participar de les accions reivindicatives que estan per venir. Des de CCOO apostem per la unitat sindical sense ambages ni marrades.