Vagues a Educació: Acord amb el Departament

Pots llegir aquí el full en .pdf

La vaga

A finals de maig i principis de juny passats, la comunitat educativa va sortir al carrer en defensa dels seus drets laborals, en contra de l’arbitrarietat del Departament i en defensa del retorn de les retallades. El personal de concertada va fer vaga els dies 15 i 16 de març.

Què diu l’acord?

El dia 1 de setembre, sindicats i Departament vam signar un acord que atura les mobilitzacions. Aquest acord comporta la reducció d’una hora lectiva als i les docents de pública a partir de l’1 de gener de 2023. Això suposarà una gran millora en la qualitat de l’educació i la incorporació de 3500 docents als centres públics. També s’ha signat un calendari per negociar el retorn de la resta de retallades durant el primer trimestre d’aquest curs.

Com afecta a la concertada?

Des de CCOO volem aprofitar aquest acord per exigir l’acompliment de la disposició transitòria 2ª de la LEC que diu que les condicions laborals del personal docent dels centres concertats hauran d’homologar-se amb les del personal dels centres públics abans de 2017. Així doncs, reclamem que el personal docent de secundària faci 18 hores lectives i el de primària 23 enlloc de les 24 i 25 respectivament que estem fent ara.

I què passa amb la resta de demandes?

No ens oblidem que hem de recuperar el primer estadi als 6 anys, que hem d’abaixar les ràtios a tots els nivells educatius i que cal invertir en educació fins arribar al 6% del PIB.

Des de CCOO continuem lluitant per l’homologació de condicions laborals de tots els treballadors i treballadores del  servei públic d’educació de Catalunya.