Si el Govern vol un acord, aquestes són les condicions de CCOO

Més del 85% de l’afiliació ha votat a favor de l’establiment d’unes mesures que el Departament d’Educació hauria d’acceptar per arribar a un acord en la negociació oberta.  

CCOO fem una passa més en la negociació oberta amb el Departament d’Educació situant una sèrie de condicions que cal que accepti si vol arribar a un acord. Gràcies a la força de les mobilitzacions, amb èxits com els de la vaga de l’11F o la tancada del Personal Laboral del desembre, va començar un un procés de negociació, en el qual CCOO està participant activament, assistint a totes les meses, sense excepció. I així seguirem fins a assolir un acord. 

CCOO considerem que cal concretar i accelerar la negociació per tal de convertir totes les demandes en propostes reals que millorin les condicions del Personal Laboral i del Personal Docent. Fa molt de temps que l’educació pateix problemes estructurals, i és per això que qualsevol acord ha d’incorporar solucions estructurals. No pot ser qualsevol acord i per això s’han establert condicions. 

Per tal d’avançar en la concreció d’un acord i establir condicions, CCOO ha fet una consulta a tota l’afiliació de la Federació d’Educació. Després de la contundent resposta de l’afiliació, amb més d’un 85% dels vots afirmatius, reclamem al Departament que faci una proposta a l’alçada de les demandes del personal educatiu. Volem convertir la força de la mobilització en un acord que millori les condicions laborals del personal educatiu, i en conseqüència, el sistema educatiu de Catalunya.

És per això que CCOO exigeix, per signar un acord, que el Departament incorpori, com a mínim, aquestes demandes:

MÉS SALARIS:

  • increment retributiu de més d’un 25% del complement autonòmic del personal docent, distribuït en quatre anys i amb un impacte immediat important.
  • increment retributiu de més d’un 20% del salari base mensual per totes les categories del personal laboral.
  • pernoctacions en colònies i viatges escolars retribuïts per a tot el personal educatiu.

MÉS INCLUSIVA:

  • baixada de ràtios generalitzada i revisió en els suports intensius.
  • que l’alumnat amb necessitats educatives NEE computi doble a efectes de plaça
  • incorporació progressiva de la figura TIS o d’educadors en tots els centres educatius.

MÉS DEMOCRÀCIA:

  • reducció de places amb perfil a la mínima expressió, menys del 3% i supressió de l’entrevista en les adjudicacions d’estiu.
  • concurs de trasllat anual (autonòmic i estatal).
  • arribar al 85% de places definitives de la plantilla als centres.

MENYS SOBRECÀRREGA:

  • incorporació de més personal administratiu per assumir tasques burocràtiques des dels ST.
  • reducció i simplificació de la documentació.
  • garantir el dret a la desconnexió digital