VOLEM ARRIBAR AL 8% DE PLACES D’INTERINATGE I QUE S’ACOMPLEIXI LA INTEGRACIÓ TOTAL DEL PROFESSORAT PTFP

Resum de la mesa sectorial del 3 d’octubre de 2023

Oposicions d’estabilització

• El termini de presentació de mèrits: del 4 d’octubre a les 10 hores fins l’11 d’octubre a les 17 hores a l’Espai personal
  • Places desertes: hi ha signat un acord de govern que estableix que les places desertes de les oposicions d´estabilització passen a reposició. A dia d’avui s’han passat 355 places de les oposicions al procediment de concurs de mèrits.

El Departament té la voluntat d´incloure la resta de places desertes dins de l´oferta de la convocatòria d’oposicions ordinària prevista per 2024.

• Fase de pràctiques: els funcionaris en pràctiques que, per circumstàncies justificades, no puguin fer les pràctiques abans del 31 de desembre de 2024, poden fer les pràctiques després d’aquesta data i la presa de possessió serà la de la seva promoció.

CCOO denunciem:

• que algunes respostes a reclamacions de notes han estat molt poc objectives. Per això tornem a demanar: presència de la representació sindical en qualitat d’apoderades sindicals en tot el procés d’oposició i sobretot a les comissions de selecció.

Hem demanat a l’administració seure a negociar què passa amb les persones aspirants que aproven però queden sense plaça i un pla de continuïtat per a persones majors de 55 anys i amb anys de serveis prestats que no han superat els processos d’estabilització.

Concurs de mèrits

El Departament preveu tancar el concurs de mèrits a finals d’octubre, quan hagin acabat de respondre els recursos d’alçada pendents de resposta i de gestionar algunes renúncies.

Nou cos de música i arts escèniques

El Departament d’Educació ha creat un nou rcos docent de música i arts escèniques (594) amb la finalitat d´aplicar la normativa estatal i regularitzar al professorat d´aquestes disciplines que, fins ara, estava contractat laboralment i no tenia borsa de treball.

CCOO denunciem que s´hagi obert la borsa amb el nou cos 594 sense prou publicitat ni passar per la mesa primer. Vetllarem i lluitarem perquè aquest nou cos s’ajusti a la normativa i per la millora de les seves condicions laborals.

Torn obert de paraules

• Dels 1700 professors i professores que compleixen els requisits per demanar la integració de PTFP al cos PS, solament 1000 ho han fet en procediment ordinari. CCOO demanem al Departament que comuniqui degudament als afectats que poden demanar la integració per poder cobrar el sou com a grup A1 el més aviat possible.

CCOO exigim de nou que s’efectuï immediatament el pagament del sou com a secundària, amb els endarreriments corresponents, de tots els docents integrats, que ja haurien d’haver estat cobrant des de l’1 de setembre.

• Tornem a denunciar la manca de mesures per pal·liar les altes temperatures als centres i els problemes que ha comportat l’avançament de l’inici de curs escolar (manca de docents, més calor, manca de temps de preparació…).
  • CCOO hem exigit al Departament d’Educació transparència dels nomenaments i que no permetin les cotutories, ja que no estan reconegudes de cap manera i comporten sobrecàrrega als claustres.
  • Sobre la Coordinació en coeducació, convivència i benestar emocional els darrers dies ens han arribat informacions contradictòries. El Departament ha aclaritque aquesta coordinació és com qualsevol altra i per tant és retribuïda

# CCOOmpromeses amb l’educació, # CCOOmpromeses amb tu!