Si no existeix negociació, tornem al carrer!

El proper dijous 17 de novembre la plataforma unitària en la que estem treballant els sindicats educatius convoquem mobilitzacions a tota Catalunya.

• Barcelona: 17.30h, plaça Sant Jaume
  • Girona: 17.30h, c/ Pompeu Fabra, 1
  • Lleida: 17.30h, delegació Generalitat, c/ Lluís Companys, 1
  • Tortosa: 17.30h, plaça del Mercat

Després d’haver arribat a un acord amb el Departament a principis de setembre constatem que no hi ha voluntat de desenvolupar-lo. Aquell acord obligava a obrir una mesa negociadora per revertir les retallades de fa deu anys. Fins ara, hem tractat temes que requereixen partides econòmiques com la recuperació dels estadis a 6 anys i la reducció de 2 hores lectives al personal major de 55 anys. La resposta a aquestes reivindicacions és que no hi ha pressupost.

D’altra banda, hi ha reivindicacions que afecten les nostres condicions laborals sense cost econòmic com la derogació del decret de plantilles, un decret que suposa una greu discriminació per moltes persones. El Departament d’Educació no accepta que existeixi aquesta discriminació i per aquest motiu es nega no només a derogar-lo, sinó també a acceptar l’eliminació de les entrevistes.