CCOO s’oposa al desplegament del Pla Pilot de nomenament de substituts
Avui dimecres
9 de Març de 2016 , els representants de CCOO hem participat a la Mesa
Sectorial convocada per tractar diversos temes:
9 de Març de 2016 , els representants de CCOO hem participat a la Mesa
Sectorial convocada per tractar diversos temes:
1. Anàlisi de la prova pilot al Servei Territorial del Maresme-Vallès Oriental de nomenament de
substituts al llarg del curs.
substituts al llarg del curs.
El Departament ens exposa les dades recollides des de l’1 de setembre de
2015 fins el 21 de gener de 2016. Aquestes dades concreten el nombre de
propostes que s’han fet a través d’aquest sistema (224, un 19% del total de
les propostes) i el repartiment de les mateixes segons els tipus de centre.
2015 fins el 21 de gener de 2016. Aquestes dades concreten el nombre de
propostes que s’han fet a través d’aquest sistema (224, un 19% del total de
les propostes) i el repartiment de les mateixes segons els tipus de centre.
CCOO hem expressat que durant la primera presentació del pla pilot ja vam
mostrar i argumentar la nostra disconformitat i hem tornat a recordar quin és
el nostre posicionament:
mostrar i argumentar la nostra disconformitat i hem tornat a recordar quin és
el nostre posicionament:
- El pla pilot va en contra del nostre
acord d’interins ja que l’ordenament de la borsa es realitza tenint en compte
només l’experiència laboral.(Acord del 1995,signat per CCOO, d’ordenació de les
llistes per serveis prestats) - Aquest nou sistema no suposa una
millora dels nomenaments massius i fan el procés poc transparent i complex. - El procediment no incorpora cap
element o instrument que controli el risc d’utilització arbitrària per part de
les direccions.
CCOO hem qüestionat com es revisa i
controla tot el procés. I quin és el paper dels inspectors/es en aquest nou
sistema.
controla tot el procés. I quin és el paper dels inspectors/es en aquest nou
sistema.
El Departament respon que en les avaluacions externes dels centres els
inspectors tenen en compte l’exercici del lideratge, la implicació del
professorat, com es prenen les decisions… tot i així recull la nostra demanda
d’implicar-los en aquest procés i poder garantir aquesta revisió i control
buscant, paral·lelament, altres fórmules de participació. Igualment el
Departament mostra la intenció d’incorporar aspectes més de transparència a la
mateixa resolució o amb instruccions que la complementin.
inspectors tenen en compte l’exercici del lideratge, la implicació del
professorat, com es prenen les decisions… tot i així recull la nostra demanda
d’implicar-los en aquest procés i poder garantir aquesta revisió i control
buscant, paral·lelament, altres fórmules de participació. Igualment el
Departament mostra la intenció d’incorporar aspectes més de transparència a la
mateixa resolució o amb instruccions que la complementin.
L’argumentació del Departament, tot
i la nostra oposició i la resta de sindicats al desplegament d’aquest sistema,
finalitza amb una menció al decret i a la Llei que empara aquesta resolució, el
decret 39/2014 de 25 de Març i la LEC.
i la nostra oposició i la resta de sindicats al desplegament d’aquest sistema,
finalitza amb una menció al decret i a la Llei que empara aquesta resolució, el
decret 39/2014 de 25 de Març i la LEC.
2. Resolució per la qual s’amplia
el procediment telemàtic per a la comunicació de llocs vacants o per
substitució i la selecció de personal interí docent per part de les direccions
dels centres educatius públics.
el procediment telemàtic per a la comunicació de llocs vacants o per
substitució i la selecció de personal interí docent per part de les direccions
dels centres educatius públics.
El Departament
ens comunica que a partir del mes de maig s’estendrà als Serveis Territorials:
ens comunica que a partir del mes de maig s’estendrà als Serveis Territorials:
- Vallès Occidental
- Barcelona Comarques
- Girona
3. Calendari del curs
2016-2017 per als centres educatius no universitaris de Catalunya
2016-2017 per als centres educatius no universitaris de Catalunya
El calendari escolar no presenta cap novetat destacable respecte al curs anterior excepte la
flexibilitat que es contempla per secundària, batxillerat i cicles formatius de
grau mitjà respecte al dia d’inici de les classes. Aquest inici es podrà endarrerir
fins al 14 de setembre ( “per la gestió
de l’avaluació extraordinària o d’altres tràmits que es duguin a terme abans
del començament de les classes”) però s’haurà de compensar amb altres dies
al llarg del curs.
flexibilitat que es contempla per secundària, batxillerat i cicles formatius de
grau mitjà respecte al dia d’inici de les classes. Aquest inici es podrà endarrerir
fins al 14 de setembre ( “per la gestió
de l’avaluació extraordinària o d’altres tràmits que es duguin a terme abans
del començament de les classes”) però s’haurà de compensar amb altres dies
al llarg del curs.
CCOO demanem que en lloc de tres dies de lliure disposició es mantinguin
els quatre del curs passat però el Departament respon que s’ha respectat els
mateix nombre de dies lectius que el
curs anterior.
els quatre del curs passat però el Departament respon que s’ha respectat els
mateix nombre de dies lectius que el
curs anterior.
També celebrem que el primer dia de la jornada
intensiva de juny coincideixi amb el primer dilluns del mes, tal i com CCOO
havia demanat reiteradament en altres ocasions.
intensiva de juny coincideixi amb el primer dilluns del mes, tal i com CCOO
havia demanat reiteradament en altres ocasions.
CCOO demanem que es tingui en compte la proposta de CCOO aprovada per la Comissió Permanent del
Consell escolar de Catalunya on es demanava que en l’inici de les classes
graduals dels alumnes de P3 el nombre mínim d’hores de permanència seguida no fos de 2’5,
com es presenta en l’ordre, sinó de 1’5. El Departament recull aquesta
proposta.
Consell escolar de Catalunya on es demanava que en l’inici de les classes
graduals dels alumnes de P3 el nombre mínim d’hores de permanència seguida no fos de 2’5,
com es presenta en l’ordre, sinó de 1’5. El Departament recull aquesta
proposta.
4.
Torn obert de paraules.
Torn obert de paraules.
CCOO demanem que se’ns doni resposta a diferents qüestions que es van
plantejar en altres Meses:
plantejar en altres Meses:
- Estendre els supòsits de substitucions des del primer dia en el cas del professorat
de les escoles d’adults que preparen per
les proves d’accés a cicles. Ens responen que intentaran donar
una resposta a aquesta demanda. - Permís retribuït de maternitat a gaudir a les 35 setmanes . Ens responen que encara no s’ha regulat des de Funció Pública.
- Avaluació del pla pilot jornada continuada a primària. Anoten de nou la petició.
- Denunciem i
demanem una actuació per part de l’Administració en el cas de la reducció de
jornada per cura de fill menor. Demanem que el personal docent que vol
renunciar amb posterioritat a les vacances de setmana santa , pugui
renunciar el 30 de juny o 31 de juliol en lloc del 31 d’agost, ja que el motiu al·legat
pel Departament ( “S’ha de planificar el
funcionament dels centres docents i garantir la continuïtat pedagògica dels
alumnes.”..) no té sentit en el període d’estiu.