Per CCOO, el fonamental i més urgent és el retorn de les pagues extres de 2013 i 2014

Reunió amb la Secretària d’administració i Funció Pública

El passat dimecres dia 20 de juny, CCOO va presentar a la nova Secretària d’Administració i Funció Pública i a la Directora General de la Funció Pública les prioritats de CCOO en relació amb les condicions de treball de les empleades i els empleats públics de la Generalitat.
La reunió ha estat una primera presa de contacte a l’espera de la convocatòria de la Mesa General de Negociació, que hem sol·licitat de manera conjunta els 3 sindicats amb representació a la mesa, i que se celebrarà properament. CCOO ha plantejat la necessitat deque el nou Govern assumeixi de manera urgent el retorn de les pagues extres de 2013 i 2014 i de la resta de drets que ens van ser arrabassats. I, a partir d’aquí, la millora de les nostres condicions de treball.

Han passat molts anys des de les retallades. Són molts anys sense negociació col·lectiva de les condicions de treball dels funcionaris. Fa massa temps que les condicions de treball no estan al llistat de prioritats del govern. Ara és el moment.
Això vol dir estar presents en l’agenda del govern, que l’agenda del govern contingui l’apartat “millora de les condicions de treball de les treballadores i els treballadors de la Generalitat”. CCOO enten que aquest ha de ser un tema prioritari del Govern, no simplement un tema de gestió de Funció Pública. A més de dirigir la política del país, el Govern és responsable de l’Administració de la Generalitat i, per tant, és responsable de les condicions de treball de la seva plantilla

PER CCOO, EL FONAMENTAL I MÉS URGENT QUE CAL FER ÉS QUE RETORNIN LES PAGUES EXTRES DE 2013 I 2014
Tot i les retallades sofertes, tot i la convulsa situació política dels darrers anys, l’administració ha funcionat a ple rendiment, i mantenint en funcionament els serveis públics en benefici de la ciutadania del país. Ara, el govern s’ha de fer responsable de fer justícia amb els seus treballadors i treballadores.
En aquest sentit, CCOO recordem que encara que el Govern renunciï a aprovar els pressupostos del 2018, pot utilitzar altres vies per pagar-nos el què se’ns deu.