MUFACE: s’ha acabat la incertesa

Després d’haver solucionat la crisi actual, serà el moment de treballar en un pla de viabilitat a llarg termini.

Totes les persones mutualistes de MUFACE, tant titulars com beneficiàries, continuaran rebent la mateixa assistència sanitària. 

La intranquil·litat de les i els mutualistes de Muface arriba a la seva fi. Asisa i Adeslas han estat les dues úniques companyies que han presentat les seves ofertes, i, per tant, Muface formalitzarà només amb aquestes dues asseguradores, després de la sortida de DKV, el nou Concert de Prestació d’Assistència Sanitària en territori nacional durant els anys 2025, 2026 i 2027. Per a l’exterior, el Concert per a l’Assistència Sanitària es formalitzarà amb Nova Mútua Sanitària.

S’obre ara un procés que pot perllongar-se tot el mes de març i part del mes d’abril: obertura de les ofertes per a Muface, avaluació tècnica i econòmica, proposta d’adjudicació i, finalment, formalització del contracte. Ara bé, el procés pot, fins i tot, allargar-se més si hi ha recursos i impugnacions.

Acabat tot aquest procés, possiblement a principis de maig (en el seu moment informarem de la data exacta), s’obrirà un termini extraordinari per a canvi d’entitat, obligatori per als mutualistes de DKV. Aquest termini potser s’encavalcarà amb el termini ordinari de juny, del qual informarem de manera puntual i detallada quan es determini.

REITEREM: amb independència de tot aquest procés, totes les persones mutualistes de MUFACE, tant titulars com beneficiàries, continuaran rebent la mateixa assistència sanitària que gaudeixen amb les condicions actuals, en virtut de les ordres de continuïtat del servei dictades per la Mutualitat d’acord amb l’article 288 de la Llei de Contractes del Sector Públic.

Quina ha estat l’actuació de CCOO en aquesta crisi de MUFACE?

Des del minut zero CCOO ha reivindicat una solució immediata que garantís una assistència sanitària de qualitat per a 1.500.000 de persones treballadores públiques. Amb els lemes Muface solució ja, La nostra salut no és una mercaderia!, No som ostatges!, Units pel teu benestar, compromesos amb la salut! hem exigit celeritat al Govern per a tancar un nou conveni i posar sobre la taula un pla de viabilitat per a l’assistència sanitària del funcionariat públic. També hem reclamat amb contundència a les asseguradores que prioritzessin la salut de les persones mutualistes per sobre dels seus rèdits econòmics i que deixessin d’utilitzar-les com a ostatges.

Amb aquest posicionament ens hem mobilitzat en diverses ocasions en unitat sindical amb totes les organitzacions sindicals (excepte CSIF, convertida en portaveu dels interessos de les asseguradores), reivindicant que s’havia de concretar urgentment un acord raonable que garantís l’assistència i qualitat sanitària de les treballadores i treballadors públics. Ara, després d’haver solucionat la crisi actual, serà el moment de treballar en un pla de viabilitat a llarg termini per a no tornar a patir aquesta situació d’incertesa i aquest xantatge cada pocs anys.