Formació en línia gratuïta per al professorat: Diàlegs entorn de la salut mental dels i les treballadores d’educació

L’actual context ens obliga a conèixer què està passant, analitzar la situació i buscar possibles mesures per a afrontar l’augment de casos de trastorns relacionats amb la salut mental. És necessari començar a realitzar activitats en les quals tinguem l’espai per a parar-nos a conèixer, pensar, debatre i proposar sortides proposades per professionals que ens orientin en aquest procés. D’això tracten aquests diàlegs entorn de la salut mental en l’àmbit educatiu organitzats per la Federación Estatal de CCOO de Enseñanza i que tindrà lloc el proper 29 de novembre a partir de les 17h. Inscriu-te aquí.

Objectius:

• Analitzar la salut mental en l’àmbit educatiu des de la perspectiva de la salut laboral.
  • Conèixer i analitzar la realitat de la població infantojuvenil respecte a la salut mental.
  • Conèixer i analitzar la situació actual en els centres educatius i la seva incidència en les persones treballadores de l’educació.
  • Conèixer les eines a l’abast del personal educatiu per a afrontar situacions en l’àmbit dels riscos psicosocials i la salut mental.
  • Conèixer les propostes que planteja CCOO per a millorar la salut mental de les persones treballadores de l’educació.

Programa de la jornada del 29 de novembre:

17:00 INAUGURACIÓ
Francisco García Suárez, secretario general de la Federación de Enseñanza de CCOO (FECCOO)
Presenta i modera Rafa Páez Castro, adjunt a la Secretaría de Salud Laboral, Medio Ambiente y Formación para el Empleo de FECCOO

17:05
La salud mental desde la perspectiva de la salud laboral y la salud mental infanto-juvenil
Carmen Mancheño Potenciano
Alba Zorrilla Blasco

18:05
La salud mental del profesorado desde los centros educativos. ¿Qué está pasando en los centros educativos y cómo afecta al profesorado?
Daniel Flórez Prado
María Jesús Luque Mendoza

19:05
¡SOS, soy docente y necesito ayuda! Actuaciones en el ámbito educativo y propuestas de FECCOO para mejorar la salud laboral en los centros educativos