Ensenyament públic.CCOO denuncia informació insuficient i esbiaixada i reclama participació en la planificació i el mapa escolar

Després d’estudiar les dades publicades en el dossier de premsa del Departament d’Ensenyament, ens preguntem:
 Per què no estan segregades l’oferta de titularitat pública i l’oferta de titularitat privada? cosa molt important, ja que no ofereixen les mateixes condicions econòmiques.
Veure el full d’actualitat en format pdf.

  • Per què l’oferta de grups de P3 és de -9, quan la davallada demogràfica indica que el tancament serà molt superior?.
  • Què explica el fet de rebaixar l’oferta de P5 en 205 grups? Fa dos anys es van reduir 91 grups de P3. Com és que ara en tanquen 114 més? Hi ha raó demogràfica que ho justifiqui?.
  • El creixement de primària i d’ESO és molt important. Quin pla d’obres de construcció i ampliació acompanya el creixement? Quants dels 410 nous grups de primària i els 171 de secundària estaran en barracons? Quants grups hi havia el curs passat en barracons i quants n’hi haurà aquest?
  • Per què el Departament no considera la possibilitat de crear “Instituts-Escola” com a fórmula d’aprofitament d’espais i de millora de la coordinació pedagògica?
  • La consellera va afirmar que es reutilitzarien “espais municipals” com a aules per a posar-hi part dels nous grups. De quins espais municipals es tracta? Quins serveis es feien fins ara en aquests espais?

CCOO considera que la informació aportada és insuficient. 
No permet a la comunitat educativa fer-se una idea cabal de l’oferta eductiva, de les seves condicions d’espai i de la seva projecció en el temps. Per això, exigim al Departament la informació pública, 
completa i fàcilment consultable del mapa escolar. La transparència només s’aconsegueix amb processos de participació efectius de la comunitat educativa en la planificació escolar i la normativa actual no els garanteix en absolut.
CCOO proposa al Departament d’Ensenyament que aprofiti la davallada de la natalitat per fer baixar les ràtios d’Educació Infantil, especialment a P3, com a element estratègic de qualitat educativa ja que moltes aules tenen una ràtio per sobre de 25. 
Així mateix, fem la proposta que la reducció de personal que acompanya la reducció de grups es limiti a una persona per grup (tutor o tutora). D’aquesta manera no arrossegarien jornades de suport i atenció a la diversitat de la dotació del centre.