DIGNIFIQUEM LA PROFESSIÓ DOCENT, PROU PRECARIETAT!

A la mesa d’avui, 21 de setembre de 2023, CCOO hem tornat a reclamar la dignificació de la professió docent perquè aquesta sigui atractiva i retingui professionals.

A aquestes alçades de curs encara hi ha centres sense docents d’especialitats concretes per la manca de gent a la borsa. El Departament d’Educació proposa que els docents d’aquestes especialitats facin hores extres amb la sobrecàrrega que això comporta per aquestes persones i la resta del seu centre. En diuen flexibilització del sistema, nosaltres en diem precarització. CCOO fa molt que denunciem la manca de docents en algunes especialitats, especialment professorat de formació professional, que s’ha agreujat els darrers cursos provocada per la manca de planificació de l’administració, de coordinació amb universitats i/o l’IOC en relació a la formació pedagògica i per condicions de treball cada vegada més precàries que no incentiven el pas a la docència, entre moltes altres raons. És urgent que el Departament apliqui estratègies i mesures que promoguin l’entrada al món docent i incentivin la docència, i que s’habiliti i formi a professionals docents en aquestes especialitats i altres que també ja està detectat que tenen manca de professorat i dificultat per cobrir substitucions.

CCOO proposem com a mesures a curt, mitjà i llarg termini per acabar amb aquesta situació:

• increment del pressupost per educació amb un mínim del 6% del PIB com marca la LEC
  • incrementar el prestigi de la professió
  • millorar les condicions laborals (ràtios més baixes, menys càrregues burocràtiques, suport…)
  • mantenir la borsa sempre oberta
  • acabar amb la inestabilitat a la borsa creada pel decret de plantilles
  • respectar l’ordre de prelació a la borsa. El sistema ha de garantir millores a mesura que passa el temps i no deixar les persones a disponibilitat del criteri únic de les direccions
  • incrementar places públiques, amb preus públics, i telemàtiques als màsters de secundària
  • prioritzar en la matrícula dels màsters les persones que ja són a la borsa
  • afavorir que les persones que ja treballen i estan fent el màster puguin combinar-lo fàcilment amb la feina

Important OPOSICIONS!

Sobre les oposicions d’estabilització realitzades enguany el Departament ens ha informat que les notes definitives no es publicaran el dia 27 com ens va dir la setmana passada sinó el 2 d’octubre

El 3 d’octubre comença la fase de presentació de mèrits.

Altres

CCOO hem reclamat al Departament d’Educació que ara que comencen les negociacions del pressupost del 2024 faci tot el possible per aconseguir una partida pressupostària que reverteixi les retallades de les 2 hores lectives a majors de 55 i els sexennis a 6 anys (amb el reconeixement del deute).

Hem tornat a pressionar la Conselleria perquè doni instruccions a tot el personal docent que s’han de signar horaris i lliurar-los a Inspecció.

Demanem que es millorin i harmonitzin les condicions laborals del personal docent que treballa als serveis centrals i als serveis territorials establint uns complements retributius ajustats a les tasques realitzades.

També hem reclamat la gratuïtat dels ensenyaments esportius com la resta d’ensenyaments del mateix nivell (CFGM).

#CCOOmpromeses amb l’educació, #CCOOmpromeses amb tu.