Confirmat el cobrament del 55% de la paga extra del 2014 i l’increment salarial del 0,9% de 2021

RETORN DEL 55% DE LA PAGA EXTRAORDINÀRIA DE 2014 AL NOVEMBRE

Document en PDF

Fent efectiu l’Acord signat per CCOO a finals de 2018 amb la Generalitat de Catalunya, està previst que al novembre d’aquest any cobrem el 55% de la paga extraordinària de 2014.

En la taula següent podeu veure la situació de cadascuna de les pagues 2013 i 2014 que ens va prendre el govern de la Generalitat:

Paga extra % Situació
2013 40 Retornat
2013 60 Retornat
2014 55 Es farà efectiu al novembre d’aquest 2021
2014 45 Està previst el seu retorn el 2022

Recordeu que les persones que, per la circumstància que sigui, heu perdut el vincle laboral amb el centre de treball on hauríeu d’haver cobrat aquestes pagues, també teniu el dret a què se us facin efectius aquests retorns, en el cas que l’administració no ho hagi fet d’ofici. Si és la vostra situació, o teniu companys o companyes en aquesta situació, no dubteu en posar-vos en contacte amb CCOO i us ajudarem a fer el tràmit pertinent.

Recordeu que l’Acord que ha fet possible aquest retorn de les pagues va ser fruit de la vaga i la negociació. El sindicat està treballant a la Mesa General de la Funció Pública perquè el 45% restant de la paga extraordinària de 2014 es pagui a principis de 2022.

CCOO continuem lluitant per la recuperació de les retallades econòmiques i els drets que ens van arrabassar al seu dia.

INCREMENT SALARIAL DEL 0,9% AMB EFECTES RETROACTIUS DES DE GENER DE 2021

Alhora, us informem que el govern ha aprovat el Decret Llei que permet fer efectiu  l’increment salarial del 0,9% amb efectes retroactius des de gener de 2021 contemplat als Pressupostos Generals de l’Estat. És una reivindicació que CCOO veníem fent des de feia mesos a la Mesa General de la Funció Pública de Catalunya i que el govern anterior es va resistir a tirar endavant.

L’increment es farà efectiu al setembre en la majoria de les administracions públiques catalanes. Òbviament, aquelles administracions que, per diferents motius, paguin més tard hauran d’incloure en la retroactivitat d’aquest pagament els mesos de retard. En aquests casos, el sindicat pressionarà perquè el pagament es faci efectiu com més aviat millor.

Salut i lluita,

CCOO Educació