Com es vota per correu a les eleccions sindicals?

El 14 de març tindrem l’oportunitat de votar a les eleccions sindicals del personal docent per escollir les persones que representaran al personal docent davant del Departament d’Educació. Aquestes tindran com a principal tasca defensar, recuperar i millorar les condicions i drets laborals.

És fonamental que totes les persones votin durant la jornada electoral. És per això, que si algú preveu que no podrà votar presencialment el 14 de març de 10:30h a 18:30h o no li va bé fer-ho, sol·liciti ja el vot per correu fins al 7 de març a través de l’Atri, tal com s’explica en aquesta infografia:

Infografies Eess Publicacio Dinstagram Vertical6

La mesa electoral coordinadora, una vegada hagi comprovat que la persona sol·licitant està en el cens, enviarà per correu les paperetes electorals i dos sobres: un de petit en el qual únicament s’ha d’introduir la papereta escollida i un de mitjà on s’ha d’introduir la fotocòpia del DNI i el sobre petit. El sobre petit ha d’anar tancat amb la papereta. El sobre mitjà s’ha de fer arribar per correu certificat, indicant que es tracta d’un vot per correu, a la mesa electoral parcial on s’exercirà el dret de vot.

Els vots per correu que rebin les meses electorals seran custodiats i, un cop finalitzada la votació presencial, obriran els sobres mitjans i es comprovarà, amb el DNI, que les persones que han realitzat el vot per correu estan en el cens i no han votat presencialment.

En el cas que una persona que ha votat per correu vulgui fer-ho presencialment, ha d’indicar-ho a la mesa i aquesta li retornarà el vot fet per correu. No es tindran en compte els vots que es rebin per correu amb posterioritat a la finalització de l’horari de votació.

Més informació en aquest vídeo: