CCOO urgeix al Govern de l’Estat que aprovi sense dilació la pujada salarial per a les empleades i empleats públics

Des del sindicat esperen que l’Executiu asseguri de manera immediata el compliment dels compromisos adquirits.

L’Àrea Pública Confederal de CCOO, com a primer sindicat de la Taula General de les Administracions Públiques, ha remès el 17 de gener una carta a la nova ministra de Política Territorial i Funció Pública, Carolina Darias San Sebastián, per a exigir el compliment immediat dels increments retributius acordats i compromesos per a totes les empleades i empleats públics.

CCOO ha expressat la necessitat que, de manera urgent i inajornable, la pujada salarial s’aprovi en el Consell de Ministres i Ministres i es faci efectiva immediatament a través de Reial decret llei, amb caràcter retroactiu des de l’1 de gener de 2020, perquè pugui veure’s reflectida en la pròxima nòmina.

CCOO també ha recordat a la ministra altres qüestions pendents que cal abordar al més aviat possible:

– L’impuls de les ofertes d’ocupació pública i dels processos d’estabilització i consolidació.

– El rellançament del diàleg social i la negociació per a abordar els plans de carrera professional, l’eliminació de la taxa de reposició per a la recuperació d’ocupació i els plans d’igualtat.

– L’establiment d’un calendari de treball per a un nou acord de millora econòmica i laboral per a les empleades i empleats públics.

– El treball específic per a un III Acord per a la Millora de l’Ocupació Pública i les Condicions de Treball que reformi l’Estatut Bàsic de l’Empleat públic (EBEP), classificació professional i culminació de la disposició transitòria tercera.

CCOO espera que la ministra i el Govern assegurin públicament el compliment dels acords en matèria retributiva i anunciïn la immediata aprovació i tramitació del Reial decret llei corresponent, tal com va prometre anteriorment el Ministeri quan es constituís el nou Executiu i que va assumir també com a compromís el mateix president del Govern.