CCOO denuncia les retallades dels serveis a MUFACE

La seva partida econòmica assignada és, sens dubte, insuficient

El sindicat reclama un procés de diàleg real sobre el finançament i la dotació econòmica en els pressupostos generals de 2024, per a garantir una cosa tan important com és la salut de les persones.

Després de la signatura de l’últim concert sanitari de MUFACE, CCOO denuncia que els serveis que ofereixen a través de les companyies assistencials amb les quals tenen subscrit aquest concert no compleixen amb els paràmetres de qualitat establerts, com tampoc ho fan amb les prestacions a les quals estan obligades a oferir, conforme al recollit en la Cartera Nacional de Serveis i els concerts sanitaris.

En aquest sentit, són destacables les retallades en els quadres mèdics, els pocs centres assistencials, l’eliminació de clíniques i especialitats mèdiques, com les d’oncologia i radioteràpia; el cobrament d’algunes proves mèdiques a les persones mutualistes, el retard en l’abonament de la prestació per incapacitat temporal quan el personal funcionari entra en situació de baixa, l’absència en petites poblacions de l’atenció primària i el minvament en les ajudes socials aquests últims anys, entre altres, per la qual cosa és urgent la seva revisió i actualització.

Des de CCOO creiem que el pressupost amb el qual es dota a MUFACE és insuficient per a garantir una cosa tan important com és la salut de les persones, i per això, hem exigit al Govern que analitzi i avaluï adequadament les despeses de l’assistència sanitària perquè puguem recuperar la totalitat de les prestacions suprimides o retallades des de 2012, especialment les ajudes sociosanitàries, i per a posar fi a la discriminació que pateixen les persones mutualistes jubilades en el pagament dels medicaments enfront de les persones beneficiàries del Règim General de la Seguretat Social, amb una dotació que incrementi la partida destinada a aquest efecte en els pressupostos generals per a 2024, i actualitzada a la situació vigent al nostre país considerant l’increment de la inflació.