Aina Tarabini: “El fracàs escolar és un problema social i estructural”

Aina Tarabini és doctora en sociologia per Universitat Autònoma de
Barcelona, professora de sociologia a la mateixa universitat i
investigadora dels grups de recerca GEPS (Globalització, Educació i
Política Social) i GIPE (Grup Interdisciplinar de Polítiques
Educatives). És especialista en sociologia de l’educació i en anàlisi
de desigualtats educatives. En el marc del GEPS, ha treballat en
nombrosos projectes de recerca i ha publicat a llibres i revistes de
prestigi tant a nivell nacional com internacional. Així mateix, ha
realitzat estades d’investigació a centres de recerca tals com la
Graduate School of Education de la Universitat de Bristol o l’Institute
of Education, de la Universitat de Londres. La seva recerca es centra en
l’anàlisi de les desigualtats socials i en les seves repercussions
educatives a tres nivells: les subjectivitats dels actors, les seves
pràctiques i les seves accions quotidianes en el món educatiu; les
pràctiques escolars i els dispositius pedagògics de les escoles; les
polítiques i programes educatius. Actualment és la investigadora
principal del projecte I+D+I “ABJOVES. El Abandono escolar prematuro en
España. Un análisis de las decisiones, motivaciones y estrategias
educativas de los jóvenes”.

Podràs escoltar-la a la jornada que organitza la Federació d’Educació i
la Secretaria de Socieconomia de CCOO de Catalunya per debatre sobre el
procés participatiu impulsat al 2014 per la Federació sota el títol
“L’Educació que volem”.

Serà el dissabte 23 de gener de 2016 a la sala d’actes de la seu del
sindicat a Barcelona (Via Laietana, 16, planta baixa), a partir de les
10.00 h.

Feu clic per veure el programa de la I jornada “L’Educació que volem”.