Els estadis es reconeixeran automàticament gràcies al seguiment en l’aplicació de l’acord del 25G per part de CCOO.
El Departament s’ha compromès a realitzar totes les actuacions necessàries tant informàtiques com normatives per garantir que el proper curs les docents i el personal laboral no hagin de tramitar la sol·licitud dels estadis, perquè la gestió es farà d’ofici.
Aquesta mesura, que s’implementarà a partir del curs 26-27, pretén contribuir entre d’altres, a la desburocratització de les gestions administratives i evitar que les docents i el personal laboral no puguin cobrar retroactivament els estadis demanats fora de termini.
CCOO considera que aquesta millora és un avenç en el marc del desplegament de les mesures previstes a l’acord del 25G.
Aquest compromís en ferm s’ha formalitzat en la mesa de seguiment de l’acord del 25G celebra avui, dimecres 22 d’octubre de 2025. Podeu consultar el document en la fotografia del final.
Les mesures que el Departament s’ha compromès a desplegar de cara al curs vinent són:
- Sobre la reducció de 2h lectives per a majors de 55 anys:
- Eliminació del requisit de tenir 15 anys mínim de serveis prestats a centres públics i la seva aplicació el curs vinent.
- Compatibilitat de la reducció de 2h lectives amb qualsevol càrrec de coordinació.
Les mesures que seguim negociant són:
- Sobre la reducció de 2h lectives per a majors de 55 anys:
- Estudiar la incorporació d’una instrucció als DOIGC que determini que la reducció no pot estar lligada a les hores de pati.
- Valorar que les possibles activitats a desenvolupar estiguin relacionades directament amb els grups i les matèries impartits per la docent.
- Proposta de CCOO sobre com aplicar aquesta reducció a les EOI. També s’ha compromès a fer una reunió monogràfica, en el marc de la comissió de seguiment de l’acord del 25 G, sobre l’aplicació d’aquesta reducció a les EOI.
- Sobre la quantificació del deute dels estadis:
- Valorar l’enviament d’una resolució individual de reconeixement a les persones afectades per la regularització dels estadis. Aquesta resolució ajudaria a quantificar el deute dels estadis i a donar compliment al pagament de les quantitats no percebudes.
- Sobre l’aplicació del complement anivellador del professorat del Cos d’Especialistes en Sectors Singulars de l’FP:
- Estudiar l’aplicació del complement anivellador a tot el professorat de les 10 especialitats d’aquest cos.
CCOO continuem treballant amb rigorositat i exigència per a què l’acord 25G es desenvolupi en la seva totalitat i de la millor manera possible. Continuem la lluita, amb CCOO avancem i millorem les nostres condicions laborals!

+Recursos
+Educació
