Aclariments del departament d’educació sobre el concurs de mèrits i les oposicions d’estabilització 2023

Ahir el departament d’educació es va reunir amb els sindicats de la mesa i ens va aclarir algunes qüestions sobre el concurs de mèrits i les oposicions d’estabilització 2023.

Renúncies

A les adjudicacions d’estiu provisionals hi ha persones que han presentat renúncia a la plaça obtinguda per concurs de mèrits però no s’han pogut valorar ni gravar encara. Les persones que hagin justificat (o justifiquin a partir d’ara) per escrit i de forma clara la seva renúncia ja no haurien de sortir a les destinacions d’estiu definitives.

Fins ara s’han produit de forma efectiva 945 renúncies.

A dia de la reunió d’ahir hi havia unes 300-400 renúncies pendents de valorar. El departament compta que estaran valorades i gravades abans de la publicació de les adjudicacions d’estiu definitives.  

El departament d’educació assegura que no quedarà cap plaça del concurs de mèrits sense ocupar. 

Com es van adjudicant les places a les persones segons les renúncies?

1r grup → Si una persona interina és a la llista complementària del concurs de mèrits i avui ha obtingut destinació com a interina però quan es publiquin les definitives ha obtingut plaça al concurs de mèrits, segons la resolució, es quedarà amb la mateixa plaça però amb nomenament de persona funcionària de carrera a partir de l’1 de setembre encara que la destinació sigui diferent a la de l’oposició que s’ha tret. Per exemple: una persona és interina i se li adjudica a la plaça provisional l’especialitat de Matemàtiques. Quan obté plaça pel concurs de mèrits la seva especialitat de funcionària de carrera és de Tecnologia. Aquest curs estarà amb la de Matemàtiques i, als següents nomenaments d’estiu, es canviarà a Tecnologia. 

2n grup → Si una persona interina és a la llista complementària del concurs de mèrits i avui no ha obtingut destinació com a interina però quan es publiquin les definitives ha obtingut plaça al concurs de mèrits, se li adjudicarà una plaça de les seves peticions com a destinació d’estiu definitiva.

3r grup → Si una persona no està en actiu a Catalunya però ha obtingut una plaça al concurs de mèrits, se l’estabilitzarà i se li adjudicarà una plaça de destinació d’estiu definitiva.  

4t grup  → Si s’obté plaça a concurs de mèrits després de la publicació les destinacions d’estiu definitives el departament contactarà amb aquestes persones perquè facin la petició de plaça com a funcionàries de carrera. 

Totes les adjudicacions es faran seguint el rigorós ordre de número a la llista complementària. 

Preguntes i respostes sobre el concurs de mèrits

Les persones seleccionades que han aparegut al DOGC, si no renuncien o estan pendents de valoració de renúncia, també apareixeran al BOE? Sí, aquestes persones ja no es modificaran.

Estan resolts tots els recursos d’alçada que es van presentar en els diferents processos? Es va publicar el 31 de març i s’obre termini presentació de recursos. Es torna a publicar el dia 15 de juny i es torna a obrir un altre termini de presentació de recursos. I ahir es va publicar al DOGC i s’ha tornat a obrir una altra tongada de presentació de recursos. S’han d’acabar de mirar tots els recursos, comprovar si eren recursos repetitius de les diferents publicacions, si es demana el mateix i mirar si estava estimat o desestimat en la primera tongada o no. Està en fase de revisió.

Es pot presentar un recurs d’alçada nou contra la publicació del DOGC? Sí. 

Hi ha persones que tenen el recurs estimat però no té modificada la puntuació. Com és possible? Segons va informar el departament, aquesta situació no pot donar-se. Amb el recurs es pot haver valorat un aspecte irrellevant per la dècima o bé es pot haver vist que les valoracions són les mateixes encara que s’hagi admès el recurs. 

Als llistats complementaris continuen sortint gent que ja ha obtingut plaça. Es publicaran sense aquestes persones? Sí, però no sabem quan.

Si una persona rebutja la plaça del concurs de mèrits tornarà a ser interina amb el mateix número que tenia? Les persones que renuncien sí continuen amb el mateix número de la borsa. 

En quin ordre s‘atorguen les adjudicacions d’estiu a les persones que han obtingut plaça al concurs de mèrits, per la plaça obtinguda al concurs de mèrits o també per altres especialitats? Igual que a les persones interines, però en la primera opció ha d’estar l’especialitat obtinguda. Si la col·loca en una altra posició, es canvia d’ofici.

Si una persona està reclamada amb una especialitat però ha entrat per concurs de mèrits amb una altra especialitat, si renuncia i es queda com a persona interina, la reclamació es manté? En el cas que una direcció hagi demanat la continuïtat com a persona interina, si és funcionari/ària abans del 15 de juny, s’ha demanat com a funcionari/ària. Si ha passat després de les renúncies, després del 15, ja se li canviarà. La proposta del/ de la  director/a segueix vigent tant com a interí/ina com a funcionari/ària. Si està proposat/da com a cos tècnic i obté plaça com a secundària se li canvia a secundària. 

Presa de possessió. Les persones que són funcionàries de carrera i han estat seleccionades per un altre cos faran la presa de possessió telemàtica, hauran d’adjuntar el document (que segons el departament, entre avui i dilluns estarà penjat a la pàgina web) que justifiqui que no passa al servei actiu d’aquell cos en el qual es vol demanar excedència.

Les persones que estan en els següents casos:  serveis especials als EUA o al Canadà, regidor/a d’un ajuntament amb dedicació completa o incapacitat permanent, ja sigui total o absoluta revisable per millora s’han de posar en contacte amb el departament d’educació (al final d’aquest comunicat hi ha el contacte). 

La resta de persones faran la presa de possessió presencial, la direcció del centre prendrà les preses de possessió de cop i les transmetrà juntes al ST. S’ha de prendre possessió els 5 primers dies de setembre. 

Si no es pren possessió i no es diu que hi ha un motiu de força major, la direcció informarà que aquella persona no ha pres possessió i el departament en farà el seguiment.  

Com  es comunicarà a les noves persones seleccionades? El departament es posarà en contacte amb aquestes persones (a través del correu xtec) i se’ls comunicarà que passen a ser funcionaris/es per concurs de mèrits.

Preguntes i respostes sobre les oposicions

Quan està previst que acabi la fase d’oposició? Les proves i les defenses es faran durant el mes de juliol.

Quan s’informarà de les notes del concurs d’oposició? Degut a que els tribunals faran les proves en diferents dies i tindran resultats en diferents moments, les notes no es publicaran fins al setembre.

Especialitats de PT i orientació educativa: els criteris correcció no són coherents amb l’especificitat. La presidenta de la comissió els ha validat i considera que sí són coherents però els tornaran a revisar.

Hi ha persones que es van inscriure com torn de reserva de discapacitat però que consten com a ingrés lliure. Per un tema de protecció de dades, aquestes persones, si van al seu espai personal, veuran que estan en el torn de reserva però no es publicarà per protecció de dades. Quan s’hagi de publicar es farà amb els últims números del DNI, no amb el nom i cognoms de les persones del torn de reserva. 

Com s’organitzen els horaris dels tribunals? Cada tribunal té potestat per a organitzar els seus propis horaris, que en principi són de dilluns a dissabte (matins i tardes). 

Denunciem que hi ha tribunals que vulneren els drets de les persones aspirants i la qualitat dels i de les futurs/es docents, i de l’educació de retruc perquè s’han barrejat especialitats. Per exemple: EOI anglès + àrab + italià sense cap profe d’italià. Com s’avaluarà els aspirants si cap membre del tribunal sap italià? El mateix passa en els tribunals de FP “mixtos” de diferents especialitats, P. ex. Imatge personal, Confecció i pell i Fusta i moble, Mitjans comunicació, Arts gràfiques i Imatge i so. Des de CCOO ja hem demanat en repetides ocasions que hi hagi assessors/es (d’altres administracions) en especialitats petites per tal de garantir la qualitat de les proves i l’anonimat dels aspirants. Es garanteix que hi hagi funcionaris/àries d’aquella especialitat? Sí, però pel nombre de persones inscrites i pel nombre de funcionaris/àries necessaris tampoc era possible. Per això hi haurà assessors/es d’altres administracions i cossos, per exemple: docents universitaris d’italià, docents de música del conservatori…

Tribunals: hi ha persones que tenint un tribunal proper a la seva petició han estat assignades a tribunals llunyans. Les persones que tinguin situacions concretes personals que els dificultin el desplaçament poden fer petició de canvi de tribunal per escrit. 

ATENCIÓ!

Les peticions, gestions…relacionades amb el concurs de mèrits o oposicions s’han d’adreçar al correu d’[email protected] o per e-valisa indicant les dades personals (Nom i cognoms, DNI) i fent una explicació detallada de la consulta. Si es tenen problemes amb l’aplicació, cal adjuntar la captura de pantalla i assenyalar el dubte o l’errada que es té.