A CCOO ens preocupa la situació dels centres educatius i dels seus treballadors i treballadores, equips directius i equips docents

Reunió amb equips directius de centres públics

Ahir 10 de novembre, la Federació d’Educació de CCOO hem fet una trobada telemàtica amb direccions de centres públics de Catalunya.

En aquesta reunió hem explicat el posicionament del nostre sindicat per aquest curs i ens han explicat quina és la seva situació. Així mateix ens han transmès les peticions i demandes que traslladen a l’Administració. La pràctica totalitat d’aquestes, relacionades amb la millora i els recursos necessaris per fer front a aquesta situació de pandèmia, la millora del sistema educatiu i també aquelles referides a condicions laborals del propi col·lectiu.

Després de la reunió, les CCOO ens reafirmem en les nostres demandes per millorar la qualitat educativa en un curs tan complicat com l’actual. Fem nostra la seva demanda de millorar les condicions en les que s’està desenvolupant, tal i com ho fem amb la de totes les treballadores i treballadors als quals representem.

Perquè malgrat els discursos oficials del Departament, els equips directius  continuen patint, com la resta de personal dels centres, una sobrecàrrega laboral que també s’ha de solucionar. Exigim al Departament d’Educació que doti d’hores per a la gestió dels centres, començant com a mínim per nomenar els 890 docents que falten dels promesos al mes de juliol. Tots els centres educatius han de disposar de més personal docent que atenuï la sobrecàrrega de feina a l’equip directiu i a la resta de l’equip educatiu.

Els equips directius dediquen molt temps als canvis de protocol

Uns equips directius que han de dedicar molt més temps que el de la seva jornada laboral, per interpretar els canvis en els protocols, per fer la gestió de les proves PCR al seu alumnat i dels resultats, així com solventar les contradiccions entre el Departament de Salut i d’Educació. Uns equips que en lloc d’exercir el lideratge pedagògic han de gestionar les substitucions que no arriben o que no es cobreixen i que a més han de fer malabarismes amb un pressupost congelat per garantir la neteja i desinfecció.

Informe “Per un inici de curs amb seguretat” amb la proposta de CCOO Eduació

Conjuntament amb la resta de treballadors i treballadores dels centres, són els vertaders responsables que tinguem un servei educatiu atenent el nostre alumnat en mig d’una pandèmia mundial. Uns equips que, tal i com hem denunciat les CCOO, s’han sentit abandonats pel Departament d’Educació. Ara només els  faltava gestionar la supervisió de les autoproves PCR de l’alumnat.

El test PCR als centres els ha de fer personal sanitari: Contractacions, recursos i diàleg social.