La Federació d’Educació de CCOO participa en el 13è Congrés de CCOO Enseñanza

La federació d’Educació de CCOO, ha participat en el 13è congrés de la confederació de CCOO Enseñanza, on Francisco García Suárez ha estat reelegit secretari general. Renova el seu mandat amb l’objectiu de continuar amb el treball desenvolupat en els seus mandats previs, però amb el compromís de seguir una línia reivindicativa i de negociació per a aconseguir noves fites en els pròxim quatre anys, marcats per les noves normatives en l’àmbit de la FP, la Universitat, el desenvolupament de la LOMLOE i les mesures que facin falta per a revertir els efectes de la pandèmia i de les retallades.

El 13è Congrés dha renovat el mandat de Francisco García Suárez com a secretari general. En tres intenses jornades de treball, celebrades els dies 23, 24 i 25 de juny a Madrid, representants sindicals de tots els territoris han donat el seu suport a la seva candidatura i han traçat el mapa de ruta del que serà el treball de FECCOO per als pròxims quatre anys.

L’esdeveniment, que va reunir 250 delegades i delegats, va comptar en la jornada inaugural amb el suport i assistència de representants del Govern, dels partits polítics, d’organitzacions sindicals, de l’àmbit educatiu i d’altres actors socials.

El resultat d’aquesta votació recolza el treball de l’últim mandat, marcat per un context de retallades, la LOMCE –una llei segregadora contra la qual CCOO havia lluitat amb vagues, aliances i totes les vies possibles– i per una sèrie de mesures privatitzadores que afectaven directament l’escola pública i a l’alumnat més vulnerable, sobretot en les mesures d’atenció, diversitat i inclusió.

El compromís de la nova comissió executiva haurà d’incidir en els desenvolupaments normatius de la LOMLOE en matèria de currículum, de formació del professorat i d’ensenyaments artístics superiors, a més d’una proposta per a la Formació Professional, els estatuts docents i del personal docent i investigador (PDI), la reducció de la temporalitat i el rearmament de la negociació col·lectiva en els sectors privats. També haurà de continuar fent visibles els senyals d’identitat de la Federació d’Ensenyament en l’agenda política i en el debat públic: el dret a l’educació, l’equitat, la inclusió i la inversió.

Quant al desenvolupament pendent que ha de tenir la LOMLOE per a la seva ampliació, el renovat secretari general va afirmar que “hem aconseguit que es derogui la LOMCE, deixar-la enrere portarà més temps i serà més complex. Hem assenyalat en nombroses ocasions que la LOMLOE no és la nostra llei i hem treballat des de la proposta per a millorar-la. Ara toca utilitzar-la com a palanca per a obrir el camp a canvis que transformin el sistema educatiu en línia amb l’educació que volem”.

En l’horitzó immediat està recuperar la presencialitat total en totes les etapes, amb ràtios reduïdes i plantilles àmplies que permetin afrontar el nou curs amb les mesures sanitàries i educatives. Per a això, ja ha emprès una campanya de mobilització descentralitzada, però amb iniciatives coordinades en gairebé tots els territoris.

Dins de l’àmbit de l’organització interna, el nou mandat té el desafiament de continuar millorant la seva representativitat i legitimació, dos aspectes que s’han vist reforçats en els últims quatre anys amb l’augment d’aproximadament el 5% en el nombre de delegades i delegats sindicals, i un increment de més del 7% en el total de persones afiliades a la FECCOO. Un altre desafiament important és continuar treballant amb transparència, per a enfrontar de manera més eficaç les demandes de la societat per a arribar així a les noves generacions, en línia amb l’objectiu de donar-li prioritat a les i els joves.

En el diàleg social i polític per l’Educació, la FECCOO mantindrà la seva actitud reivindicativa i no cedirà davant la pressió ideològica que busqui atemptar contra el dret a l’educació, l’equitat, la igualtat i la inclusió, sense perdre de vista la reducció de la temporalitat, l’estabilització de les plantilles i l’eliminació de la taxa de reposició. Com sempre, buscarà per la via de la negociació portar a l’agenda política la defensa de les empleades i empleats públics, amb la mateixa coherència i rotunditat que ho ha fet històricament.

Al tancament del 13è Congrés de FECCOO, el secretari general de CCOO, Unai Sord, va celebrar la reelecció de Francisco García al capdavant de la Federació d’Ensenyament, va agrair el treball de la Comissió Executiva sortint i va convidar als qui la conformaran en el nou mandat a seguir endavant amb convicció i compromís.

[siteorigin_widget class=”WP_Widget_Media_Video”][/siteorigin_widget]